dissabte, 30 de novembre del 2013

Sobrepuny - Berguedà

Sortim de Manresa per la carretera C-16 direcció Guardiola de Berguedà, abans d'arribar-hi trobem el trencall, a la nostra dreta, La Nou de Berguedà, ens hi arribem i deixem el cotxe a l'aparcament municipal, darrera l'església

A la part alta de l'aparcament hi ha un pal indicador de rutes.
Seguim GR-241 Sobrepuny 3,1 km, seguim la carretera i les marques del GR, arribem al torrent, el travessem per un pontet, trobem la font de Can Patzi, passem pel costat de Can Patzi, seguim corriol fins a trobar nou pal indicador.
Anem cap a la dreta direcció Sobrepuny, seguim marques grogues, tot el camí molt ben senyalitzat, trams amb molta pujada fent ziga-zagues, seguint sempre les marques grogues (al final PR blanc i groc) arribarem dalt del cim de Sobrepuny sense dificultat.

Seguim el corriol amb senyals de PR (blanques i grogues), forta baixada, arribem al collet de Faig, seguim direcció St Romà de la Clusa PR 1206, marques grogues, seguim fins el pal indicador de Coll de la Plana.
A partir d'aquí seguim marques de GR (blanques i vermelles) direcció La Nou de Berguedà 4,1
El camí travessa varies vegades les pistes i camins, va fent dreceres, nosaltres seguim sempre el GR, a molts trencalls hi ha pedrons per facilitar el seguiment.
El camí ens porta a l'inici de l'itinerari, coincideix el primer i l'últim tram.

Per fer aquest itinerari ens hem basat en els itineraris recomanats de l'Alt Berguedà