divendres, 1 de novembre del 2013

Turó de Montsoriu - La Selva

Sortim de l'AP-7 a Sant Celoni, anem direcció Hostalric per la carretera C-35, al km 62 aprox girem cap a l'esquerra per anar a Breda, carretera GI-552. Un cop a la població deixem el cotxe a un parquing municipal prop de l'església (carrer Rovira)

Creuem el carrer Rovira, seguim pel carrer Josep Aragay, a uns 100 metres s'acaba l'asfalt, seguim recta, arribem a un trencall i anem cap a l'esquerra, seguim la pista, travessem la riera de Breda, passem per Arbresa (arcillas de Breda) anem seguint la pista, arribem a un trencall i anem cap a la dreta, seguim per aquesta pista principal deixant tots els trencalls que trobem.
Arribem a un encreuament, girem a la dreta i deixem els camins senyalitzats amb GR (esquerra nostra i davant).
La pista va baixant fins arribar a la riera, la travessem, en suau pendent anem pujant pel camí fins a trobar-ne un a la nostra dreta tancat per grans pedres, en forta pujada i fent "S" ens porta fins a la carretera. La travessem i el camí segueix, arribem a un altre trencall i anem cap a la dreta, anem seguint el camí fins arribar al final d'una pista que va cap a la nostra dreta, nosaltres agafem un corriol poc visible al començament que està davant nostre i ens porta cap a l'esquerra, arribem a una gran pista.
Seguim la pista cap a la nostra dreta, deixem trencall dreta i esquerra, anem seguint fins arribar a un revolt cap a l'esquerra que hi ha una pista a la dreta, seguim aquest camí, trobem un encreuament i seguim recte, arribem a la carretera, anem cap a la dreta fins a trobar l'indicador del Castell de Montsoriu, seguim les indicacions, al primer trencall anem cap a la dreta direcció castell, al cap d'uns cent metres trobem el PR Montsoriu, aquest corriol ens porta dalt del castell.

El camí de retorn a Breda comença al peu de les escales del castell, anem cap a la dreta i trobem les senyalitzacions. Comença sent un corriol en forta baixada fins a troba a una pista, la travessem i seguim sempre els pals indicadors, el camí és ample i ben marcat, travessem la carretera, seguim senyals, arribem a l'asfalt, anem cap a la nostra esquerra, travessem la carretera GI-552, seguint els cartells arribem a Breda, orientant-nos pel campanar de l'església trobem l'aparcament on hem deixat el cotxe.

Aquest itinerari l'hem tret del bloc d'en Carles "Corriols, camins i senders". Gràcies, ha estat un recorregut interessant.