dijous, 14 de novembre del 2013

Pala Alta - La Noguera

Sortim de Balaguer per la C-12 direcció a Ager, al deixar les últimes cases trobem a la nostra dreta el trencall per anar a Gerb (LV-9047) girem i hi anem, dins d'aquesta població veiem l'indicador LV-9046 direcció Vilanova de la Sal, ens hi arribem i aparquem a la plaça Major al costat de l'església.

Sortim de Vilanova per la carretera LV-9045 direcció estació de tren, als 200 metres aprox, a la nostra dreta, trobem una ampla pista per anar a Fontanelles i Montalegre anem seguint aquesta pista principal i aquests indicadors fins arribar a un trencall on Fontanelles i Montalegre es separen, nosaltres deixem Fontanelles i anem cap a l'ermita de Montalegre, anem seguint la pista, deixem el trencall de la nostra esquerra que va a l'ermita, seguim recte per una pista més estreta direcció el coll de la Porta, arribem al coll contemplem paisatge i tornem enrera fins a trobar un corriol a la nostra dreta senyalitzat amb pedrons, seguim el corriol que pel perfil de la carena ens porta dalt de la Pala Alta.

Seguim el corriol que per la carena ens porta a l'ermita de Montalegre, des de l'ermita surt una pista que als 100 m aprox, a la nostra esquerra surt un camí senyalitzat com a circuit de BTT 5B, el camí ens porta altra cop a la pista, la travessem, seguim el camí, anem baixant, trobem trencall, hi ha una fletxa que senyala cap a l'esquerra, però nosaltres anem cap a la nostra dreta, anem seguint el camí deixem tots els corriols de la nostra dreta, arribem a la Font de Fontanelles i al Roure Gros, seguim la pista i retrobem la que hem passat a l'anada, desfem camí i arribem a Vilanova de la Sal.

Track d'aquest itinerari. Pala Alta (El track d'aquest recorregut l'hem tret de Tot Natura. Gràcies)