diumenge, 1 de desembre del 2013

Sant Marc de Brocà - Berguedà

Sortim de Guardiola del Berguedà per la carretera B-402 direcció La Pobla de Lillet, a un 1 km i 1/2 aprox, a la nostra esquerra surt una ampla pista amb un gran cartell de Can Companyó, passem aquest restaurant direcció Brocà/Sant Martí de Brocà. A l'arribar-hi aparquem davant l'ermita.

Sortim del costat de l'ermita, hi ha pal indicador de rutes, seguim maques de PR (blanques i grogues), el camí passa per camps, travessem pistes, i agafem un corriol que en fortes pujades va agafant alçada, arribem a uns prats, passem per davant la porta del castell, segueix el corriol fins arribar a un pal indicador, seguim direcció Sant Marc de Brocà, anem per la pista fins el següent pal indicador, girem a l'esquerra, direcció Sant Marc, arribem a un gran prat i el pal indicador ens fa anar cap a la dreta, travessem el camp, seguim les marques fins a una torre elèctrica, a partir d'aquí un corriol es va enfilant fins arribar dalt del cim.
Tota la pujada està molt ben marcada.

Seguim el corriol i les marques de PR que ens han portat fins el vèrtex geodèsic, va perdent alçada, el corriol es fa més ample, anem baixant, arribem a un trencall de pistes i unes basses, anem seguint les marques blanques i grogues, arribem a una gran clariana i encreuament de pistes, a la nostra dreta surt una ampla pista, en el tronc d'un pi té una gran creu marcant que no segueix per allà el PR, nosaltres hi anem,  al poc tros trobem un trencall a la nostra dreta que el deixem, seguim aquesta pista fins a trobar la que hem deixat a la pujada i a partir d'aquí desfem el recorregut que ja coneixem fins arribar a Brocà.

Per fer aquest itinerari ens hem basat amb el que ha publicat EliziR