dissabte, 5 de novembre del 2022

Turó del Mal Pas - Bages

Sortim de Sabadell, anem cap a Matadepera i aquí agafem la carretera BV-1221 per anar a l'Alzina del Salari, on hi ha un aparcament i deixem el cotxe.

Comencem a caminar per un corriol que surt del començament de l'aparcament, Seguim el camí, anem pujant, arribem a un encreuament de camins i anem a la dreta.
Trobem tres bifurcacions bastant seguides i a totes anem cap a l'esquerra, a la propera bifurcació anem dreta.
Seguim pujant i anem seguint el camí més fressat deixant els corriols que anem trobant. Deixem un corriol de l'esquerra per arribar-nos a la cova dels traginers, seguim el corriol cap a l'esquerra per trobar-nos amb el que hem deixat per anar a la cova.
Arribem a un munt de corriols i agafem el de la dreta que puja, seguim pujant amb tendència a la nostra dreta i arribem al Coll de Boix.
Al Coll de Boix hi ha un encreuament de camins, agafem un corriol davant/dreta nostra que baixa, trobem una pista la creuem, seguim baixant.
Arribem a la carena rocosa, al final hi ha dos camins, agafem el de l'esquerra, anem baixant, trobem bifurcació i anem a la dreta, seguim corriol fins el Collet del Mal Pas.
Seguim cap a la nostra esquerra, el corriol ens porta a l'altra extrem del turó, va seguint entre el bosc i la part baixa de la roca, deixem enrere el turó, el corriol gira, ha anat a buscar la part més suau per pujar el turó.
Seguim el corriol, es bifurca i agafem el de la dreta menys fressat, arribem a la roca i anem seguint pedrons que ens porta a una canal fàcil de pujar perquè et pot agafar a la roca i a les branques de les savines i de l'alzina, a l'acabar la canal hi ha un corriol anem cap a la dreta i ens porta dalt del Turó del Mal Pas.

Fem el mateix recorregut, baixem del turó, passem pel Collet del Mal Pas, anem dreta pel mateix camí que hem vingut, seguint el corriol arribem al Coll de Boix, aquí variem.
Deixem el camí que hem vingut i anem cap al Coll de Tres Creus, seguim corriol fins a trobar uns pedrons al mig del camí, anem a l'esquerra, hi ha marques GR, les anem seguint fins trobar un indicador que marca Coll de Tres Creus a l'esquerra, nosaltres seguim recte, a pocs metres deixem un corriol a la nostra dreta, anem seguint el corriol que ens porta dalt del Turó de Tres Creus, hi ha vèrtex geodèsic.
Baixem per l'altra costat mirant el millor lloc per baixar, no hi ha camí, arribem a un corriol, el seguim i ens porta a una bassa i a la pista que ve del trencall que hem deixat que indicava Coll de Tres Creus.
Seguim la pista arribem al Coll de Tres Creus, anem esquerra baixant, agafem drecera a la nostra esquerra, el corriol ens porta altra cop a la pista, la seguim cap a l'esquerra aviat agafem un altre corriol, el deixem per anar a la nostra dreta, hi ha una fita al trencall, seguim el corriol, passem per l'avenc del Picarol, seguim baixant i arribem a l'aparcament de l'Alzina del Salari.

Degut als molts trencalls que hem trobat millor seguir el track