dijous, 10 de novembre del 2022

La Guàrdia (Serra de Busa) - Solsonès

Sortim de Sabadell anem cap a Terrassa, Manresa, agafem l'eix i a la primera sortida el deixem per anar cap a Solsona, just a l'entrar d'aquesta població anem cap a la dreta on indica Sant Llorenç dels Morunys i Berga, seguim cap a Berga C-26, al km 114 aprox girem cap a l'esquerra, direcció Busa, seguim la carretera, estreta, va pujant fins el Coll de la Creu de Busa, on aparquem.

Travessem la carretera i seguim una pista ben marcada, passem un tancat pel bestiar amb fil, seguim la pista que ens porta dalt del cim de La Guàrdia, molt bona vista.
Dalt del cim hi ha una caseta de guaita i el vèrtex geodèsic.
Tornem enrere per la mateixa pista fins a trobar el fil elèctric, l'anem seguint cap a la nostra esquerra, anem baixant pel prat, passem una cabana de pedra, anem baixant fins trobar una pista, la seguim cap a la nostra dreta.
Trobem un parell més de pistes i anem cap a la dreta, arribem al Mas Rial de Busa, seguim un corriol cap a la nostra esquerra, seguim el prat per una pista poc marcada, passem fil de tancar el bestiar, anem cap a l'esquerra i després cap a la dreta direcció a la Casa Vila.
A l'arribar-hi anem cap a la dreta, seguim el camí fins a trobar l'indicador de la Font de Busa o d'Empedraguera, anem cap a la dreta fins a trobar la font i tornem enrera.
Seguim la pista fins a l'indicador de l'ermita de Sant Cristòfol, hi anem i tornem.
Anem seguint la pista, deixem trencall a la nostra esquerra, arribem a una gran revolt de la pista amb tanques de fusta, nosaltres anem cap a l'esquerra per un camí molt poc fressat, anem pujant pel prat i entre pins i boixos fins arribar a la punta de la cinglera, anem cap a la dreta resseguint cinglera.
Anem cap a la dreta pel perfil i arribem al mirador, molt bones vistes.
Seguim la cinglera i arribem on hem aparcat.