dijous, 17 de novembre del 2022

Puig dels Bufadors - Alt Empordà

Sortim de Sabadell, agafem l'AP-7 i no la deixem fins a la sortida de Roses, anem per la N-II, agafem la  C-260 direcció Roses, un cop passat aquesta població anem per la GI-614 direcció Cadaqués, a la rotonda o s'ajunten la carretera 613 que ve del Port de la Selva, la 614 que va a Cadaqués hi surt una pista  asfaltada que hi ha un cartell que posa Sa Perafita, seguim aquesta pista/carrer fins que s'acaba l'asfalt i que hi ha un encreuament de carrers. Aparquem.

Caminem per aquesta pista de terra en la mateixa direcció que veníem , entrem al Parc Natural del Cap de Creus, seguim la pista fins a trobar, a la nostra esquerra, un indicador de Dolmen, (tornarem aquest trencall), seguim el camí, arribem al dolmen, des d'aquí fem una volteta circular per veure una cova/abric.
Baixem per un corriolet a la dreta del dolmen, va baixant i donant la volta, de seguida arribem a la cova, seguim per fer la volta circular, seguim corriol, pedrons i marques, pugem ajudat per una cadena, seguim i trobem una altra cadena, pugem i ja tornem a ser dalt on hi ha el dolmen. Aquesta volta no té dificultat.

Tornem a l'encreuament amb la pista i la seguim cap a l'esquerra, a la nostra dreta hi ha les runes del corral dels Bufadors, seguim, al cap d'un parell de revolts la deixem per agafar un corriol mig amagat per les bardisses fins a la Font dels Bufadors, seguim corriol, anem pujant, arribem al Mas dels Bufadors, està mig enderrocat.
A l'esquerra del Mas hi ha un camí l'anem seguint, bifurcació anem dreta, anem seguint, arribem a un encreuament amb indicador, seguim esquerra on posa direcció Muntanya Negra i Cadaqués, seguim el corriol.
Encreuament, anem esquerra per anar al Forn de ferro i al Puig de l'Infern.
El Puig de l'Infern ens hi enfilem per una punta i baixem per l'altra per un corriol. Tornem al trencall.

Ens enfilem per un corriol fins dalt el Puig dels Bufadors, on hi ha unes grosses antenes, Sort que té molt bona vista!

Seguim la pista que trobem dalt del puig, anem baixant, després d'un gran revolt i a uns 100 metres trobem a la nostra dreta un pedró que ens marca el començament d'un corriol, seguim el corriol amb força pendent, arribem a un pal d'electricitat i a partir d'aquí anem seguint el corriol que passa per totes les torres elèctriques, arribem a la pista, anem esquerra i arribem al lloc on hem aparcat el cotxe.

Track d'aquest itinerari. Puig dels Bufadors.