dijous, 27 d’octubre del 2022

TOSSAL GROS (SERRA DE SANT GERVÀS) - Pallars Jussà

Passem Senterada i anem direcció Pont de Suert per la N-260, després del Port de Perves, ja de baixada, a l'esquerra trobem el trencall d'Adons, carretera estreta de muntanya, a 1 km aproximadament, a la nostra dreta, surt una pista apta per a vehicles "alts", va pujant, a 5,3 km arribem al Coll de Sant Roc d'Adons, s'acaba la pista i aparquem.

Al coll hi ha uns cartells indicadors, seguim Castarner de les Olles i Llastarri, tot i que la fletxa senyala avall nosaltres sortim pujant per un corriol no gaire visible, l'anem seguint i pujant, aviat és fressat i no presenta dificultat, anem pujant, arribem a una clariana on hi ha un gros pedró, anem a l'esquerra, anem seguint el camí i trobem pedrons que ens van indicant, deixem dos corriols a la nostra esquerra, el camí va pujant i planejant.
Arribem a una fita grossa on hi ha encreuaments de camins, seguim recte i planejant, comencem a trobar molts corriols ens fixem amb les fites, anem pujant. A la nostra dreta veiem a baix un prat, com que creiem que hem d'anar al prat, deixem les fites i anem baixant sense corriol per entre boixos, es baixa bé, prop del prat trobem un corriol que ens ve de l'esquerra i arriba al prat. Creiem que aquest corriol ve de seguir les fites que hem deixat, al tornar el seguirem.
Al final del prat surt un corriol poc fressat, petjades i excrements d'animals, anem pujant i seguint corriol, tornem a baixar fins el Coll de Llastarri, ben senyalitzat.
Tornem a pujar per un corriol fins a l'avant-cim un cop dalt veiem ben a prop el cim del Tossal Gros.
Espectacular vistes de l'entorn i pressa d'Escales.

Tornem pel mateix camí excepte després del prat que en comptes de pujar "pel dret" seguim el corriol marcat amb pedrons que ens porta més endavant al mateix camí que hem fet a l'anada.