divendres, 14 d’octubre del 2022

L'Oratori a la Serra de Sant Joan - Alt Urgell

Sortim de Sabadell direcció Manresa, agafem la C-25 fins Calaf, per la C-1412a arribem a Ponts, seguim per la C-14 fins a Organyà, des de dins la població girem a l'esquerra per l'Avinguda Santa Fe, seguim el carrer fins a trobar el trencall de Montasinell, una carretera estreta però ben asfaltada. Aparquem al final del poble.

Retorn en cotxe:
No hem tornat per la mateixa carretera, hem seguit per la que ens ha portat a Montasinell, a partir del poble ja no es asfaltada, és de terra però molt llisa, hem arribat a Bòixols i per carretera ja asfaltada cap a Isona i d'aquí nosaltres hem anat cap a Tremp o es pot retornar cap a Comiols, Ponts.....

Caminem pel poble quasi fins a l'entrada, trobem uns indicadors de fusta, quasi no llegibles i seguim la pista fins a trobar un trencall, seguim cap a Pas Finestres, a uns 100 metres anem cap a la dreta per una pista poc transitada, abans del dipòsit agafem un corriol que en forta pujada ens porta a la pista, la seguim fins arribar a un gran revolt que al final i a la nostra esquerra hi ha un pal amb marca groga, seguim el corriol que fa drecera, tornem a estar a la pista i la seguim fins que veiem que hem passat de llarg el cim, ens enfilem pel bosc, sense camí, anem pujant en diagonal cap a la nostra esquerra, fa de bon pujar, quan estem a la línia del cim pugem recta. Arribem a la carena de la cinglera amb una vista impressionant.

El retorn el fem seguint la carena de la cinglera, primer baixem una mica seguint corriols poc visibles per dins del bosc, s'hi camina molt bé, després hem seguit per la carena pujant més o menys segons ens semblava millor camí. Quan ja hem fet molta carena hem baixat, sense camí, buscant els millors llocs, ja molt avall, dins el torrent hem vist un corriol, l'hem anat seguint i hem arribat al corriol de pujada, l'hem seguit fins el poble i el cotxe.

Caminada molt bonica i amb molt bones vistes però una gran part hem anat sense camí, no hem tingut dificultats al fer la ruta.