diumenge, 2 d’octubre del 2022

Tossal del Mas de Nadal - La Segarra

Anem per la carretera C-1412a direcció Biosca, a l'arribar a la rotonda de l'entrada al poble girem cap a Guissona, carretera C-75 i a 3 km (entre el km 26 1 27) a la nostra dreta, abans de passar el pont del riu Llobregós, trobem una pista amb un indicador poc visible de Punt d'Informació, 500 metres.
Fem els 500 metres en cotxe i aparquem, és el Mas del Sot, hi ha panells explicatius i és el començament de 3 rutes.

Seguim a peu la mateixa pista, fem part de la ruta 1 Molí del Cava, passem per davant d'una curiosa cabana, hi ha cartell explicatiu, seguim la pista, deixem l'itinerari 2 i més endavant el 3, arribem al Molí del Cava, també panell explicatiu, seguim la pista, passem prop de Mas Piquer, anem seguint i arribem a un encreuament de camins, deixem la pista ample i agafem el camí que ens portarà al Tossal del Mas de Nadal, l'anem seguint i quan veiem el vèrtex geodèsic, deixem el camí i pugem cap dalt el Tossal.

Baixem fins el camí, desfem el que hem anat fent, arribem a la pista, seguim per on ja havíem passat fins a trobar un corriol a la nostra dreta que baixa bastant dret i no està senyalitzat, aquest corriol en troba un altre, anem cap a la dreta, trobem un camí i anem cap a la dreta, trobem postes indicadors de la ruta, els anem seguint fins arribar a la carretera, anem cap a l'esquerra i trobem l'indicador de Chop monumental 400m, en hi arribem, tornem enrere i seguim la carretera fins a trobar el trencall que hem anat en cotxe, fem els 500 metres fins el punt d'informació