dimarts, 18 d’octubre del 2022

Puig Clarà - Pla de l'Estany

Anem cap a l'AP-7, seguim l'autopista fins a la sortida 6, anem direcció Banyoles.
Aparquem el cotxe en un solar del Passeig dels Jocs Olímpics.

Comencem a caminar direcció a l'estany, anem cap a la dreta seguint l'itinerari que volta l'estany. Quan arribem a la carretera deixem l'itinerari, pel pas de vianants la travessem i seguim una pista, és l'itinerari de Can Morgat.
Seguint els indicadors ens va portant cap el Puig Clarà. Dalt hi ha uns miradors, avui hi havia boira i no hem vist tot el que indicaven els cartell.
Tornem enrere pel mateix corriol fins al camí i seguim l'itinerari de Can Morgat, Els Tenyers, anem baixant, sempre seguint indicadors, arribem a la carretera, la seguim, passem prop de l'Església de Santa Maria de Porqueres, seguim carretera i camí de vianants, passem prop de l'Estanyol d'en Vilar, travessem la carretera i passem estre el Tenis, l'hípica, rodegem un camp i arribem a la carretera, anem a la nostra esquerra fins l'Espai Natural de L'Estunes".
Curioses esquerdes naturals a les roques, fem l'itinerari senyalitzat i entrem a una esquerda, banda i banda.
Tornem a sortir-ne, travessem la carretera i seguim l'itinerari de la Puda i l'Estunes.
Arribem a la font Pudosa i seguim el passeig fins a l'estany, anem cap a la dreta pel camí de la volta al llac.
Arribem al passeig dels Jocs Olimpics i anem fins a l'aparcament on tenim el cotxe.