dimarts, 25 d’octubre del 2022

L'Avegoda d'Adons - Pallars Jussà

Passem Senterada i anem direcció Pont de Suert per la N-260, després del Port de Perves, ja de baixada, a l'esquerra trobem el trencall d'Adons, carretera estreta de muntanya i seguint les indicacions arribem al poble. Hi ha un gran prat on deixem el cotxe.

Al final del prat hi ha els indicadors del Portús i la Creu de Ferri, seguim el sender, aviat deixem la Creu de Ferri i seguim cap al Portús, tot el camí està ben marcat amb pals de fusta i pedrons, anem pujant, arribem a una zona més planera, tornem a pujar fins quasi arribar al Portús i a la cinglera, al mig del corriol trobem una gran fita, aquí anem cap a l'esquerra.
Si no es coneix val la pena arribar al Pas de Portús, és molt a prop, un pas estre grans roques i treure el cap a l'altra cantó a La Terreta, no té cap dificultat. Cal tornar enrera.
Apartir d'aquí no hi ha un sender que et porti dalt del cim, cal anar avançar entre boixos i ginebrons, es passa bé, hem trobat algun pedró, és anar buscant el millor lloc per anar pujant.
Hem pujat també Faro, cim que el trobes a l'anar cap a L'Avegoda, té molt bona vista, tornem a baixar i amb poc temps som dalt del cim de L?Avegoda d'Adons, té un vèrtex geodèsic.
Hi ha des d'aquest cim unes grans vistes.

Tornem pel mateix recorregut que la pujada.