dimarts, 17 de setembre del 2013

Tossal d'Engrilló - Terra Alta

Sortim de l'Horta de Sant Joan direcció Prat de Compte per la carretera T-330, entre el km 23 i 24, surt després d'un pont i a la nostra dreta una pista direcció Los Masos, seguim aquesta pista fins guanyar alçada. Busquem aparcament i deixem el cotxe.

Seguim caminant per la pista, passem pel coll de la Refoia, arribem a la bassa de la Refoia i deixem la pista, agafem camí ampla tancat amb pals de fusta, la bassa ens queda a la nostra esquerra, la voregem i arribem al coll Roig, seguim el camí, trobem un corriol a la nostra dreta senyalitzat amb un pedró el seguim, arribem a la font del Montsagre de Paüls, hi ha pal i indicador metàl·lic.
Seguim el corriol marcat amb fites fins el pla de Ravanals, creuem un corriol, agafem un camí a la nostra dreta que puja direcció al cim, va agafant alçada i arriba a la pista, la seguim i a pocs metres ja trobem la casa del guarda forestal i un corriol que puja dalt el tossal.

Baixem la pista fins a un pla que hi ha sota la casa, agafem una drecera, arribem a la pista, la seguim, passem pel costat de la bassa i seguim la pista fins on hem deixat el cotxe.