dijous, 26 de setembre del 2013

Tossal de les Roies de Cardet - Alta Ribagorça

Passem per Pont de Suert direcció Val d'Aran per la carretera N-230, al cap de 2 km aprox. hi ha un trencall a la nostra dreta cap a Vall de Boí i Aigüestortes, girem, anem per la L-500, a la sortida de Barruera, a pocs metres de l'indicador del Km 12, surt a la nostra esquerra una pista estreta, encimentada i amb forta pujada porta a La Cornella de Barruera, la seguim, cap d'un km aprox. s'acaba l'encimentat, continua de terra, en mal estat, busquem aparcament i deixem el cotxe.

(La pista de terra fins a l'ermita de Sant Salvador fa uns 2 km. hi ha dreceres per evitar revolts)
Seguim la pista fins a uns 100 metres abans de l'ermita de Sant Salvador, comencem a pujar prats amunt, anem fent "S" fins arribar a la carena que tenim al davant.
Un cop a la carena anem cap a la nostra dreta pujant o vorejant pel cantó dret els petits cimets que anem trobant. L'últim abans del Tossal el revoltem deixant-lo a la nostra esquerra i baixant uns metres perquè hi ha molta pedra bastant vertical. Un cop al coll pugem sense cap dificultat dalt del tossal de Roies de Cardet.
No hi ha cap fita ni cap indicador però no hi ha cap dificultat en saber la direcció a seguir, hem trobat algun corriol.
Baixem cap el coll per anar al Pic de Gelada, des del Tossal ja veiem uns corriols que pugen pel costat esquerra del pic, els seguim i arribem a la carena a pocs metres del cim.

Agafem direcció Nord/Nord-Est, el cim del tossal de Roies de Cardet ens queda a l'esquena, anem baixant per l'herbei cap a un ample coll  entre mig del cim Estalliró (més rocós) i el de les Pales del Port (herbei). A l'arribar aquest coll ja veiem el port de Gelada, amb unes grans fites al mig, anem baixant per l'herbei cap al port.
A l'arribar-hi anem cap a la nostra dreta, deixant les marques grogues i tenint a la nostra esquerra el torrent, primer passem per corriols poc visibles, arribem a un camí ben marcat, trobem una pista que la seguim fins a l'ermita de Sant Salvador, i fins el cotxe.