diumenge, 15 de setembre del 2013

L'Espina - Baix Ebre

Sortim de Tortosa per la carretera C-12 direcció Xerta, a l'arribar aquesta població agafem la TV-3541 fins a Paüls, just a l'entrada del poble a la nostra esquerra surt una pista asfaltada direcció Àrea Recreativa Sant Roc, senyalitzada amb marques de GR. Arribem a la font de la Creueta i girem cap a l'esquerra deixem el GR, seguim la pista de terra amb trams encimentats, deixem dues pistes a l'esquerra, una a la dreta i després del pas canadenc deixem pista a l'esquerra, seguim recta, aquest tram està encimentat, arribem trencall de pistes senyalitzades i seguim recta amb marques de PR, trobem un altre pal indicador La tormina del Serafí i el PR-C 185 marxa per un camí cap a la nostra esquerra, aparquem.

Seguim el camí del PR, arribem a una pista i anem cap a la nostra esquerra, marques PR, arribem final pista i segueix un corriol també amb marques PR, seguint sempre les senyals ens porta al coll de l'Enrejolada. (en alguns trencalls es veuen poc les marques PR)
Al coll hi ha indicacions de la travessa Estels del Sud i anem direcció Caro, seguim el GR, revoltem el pic fins arribar a uns pals indicant GR i PR, en aquest punt nosaltres hem seguit unes marques de PR i pedrons cap a la nostra dreta, seguint aquest corriol hem arribat a dalt L'Espina.

El corriol seguia però nosaltres hem tornat enrera desfent tot el mateix camí fins a l'aparcament.

Retorn pista cotxe:
Hem continuat la pista de pujada passant per la font dels Ullals, en els trencalls hem seguit pals indicadors de ruta, direcció Vall de Lugar i Massaneres, fins tornar a trobar la pista de pujada i hem seguit fins a Paüls.