divendres, 6 de setembre del 2013

Pedracastell o Creu de Canet - Maresme

Deixem l'autopista AP-7 a Sant Celoni, agafem la carretera C-61, passem Vallgorguina i abans d'arribar a Arenys de Munt trobem l'indicador de Sant Iscle de Vallalta, girem a l'esquerra.
Aparquem al parquing del costat del Pavelló d'esports d'aquesta població. L'indicador el trobem just a l'entrada del poble.

Sortim del parquing pel mateix carrer que hem arribat, abans de passar la riera a mà dreta trobem una pista de terra amb marques de GR, seguim la pista, deixem tots els camins i pistes que trobem, sempre cal seguir el GR.
Arribem al coll de Safiguera, seguim pocs metres la pista de l'esquerra i agafem un camí a la nostra dreta que té la marca de GR tatxada i fa bastanta baixada. La pista també arriba a Pedracastell.
Seguim el camí per dins del bosc, deixem un camí a la nostra dreta i el tram final fa unes zetes fins arribar altre cop a la pista. Hi ha dreceres per pujar més recte.
Arribem al mirador de la Creu i seguint el camí i els indicadors ens porten a Pedracastell.

Tornem enrera el primer tram, deixem la pista que porta cap al mirador i travessem una gran esplanada, deixem la pista de la dreta que va a Canet i al final del pla surt un corriol ben marcat que ens va baixant, deixem un camí de la dreta i al cap de poc agafem un corriol a la nostra dreta que ens porta fins al turó La Bandera, (hi ha molt sotabosc i no arribem al pic), el corriol fa un gran revolt cap a l'esquerra, l'anem seguint fins arribar a la pista, anem cap a la dreta i ens porta fins a la carretera, anem cap a l'esquerra, travessem el poble i arribem a l'aparcament.