dilluns, 28 de setembre del 2015

Tuc de la Llança - Pallars Sobirà

Passem per La Pobla de Segur per la carretera N-260 fins arribar a Sort, seguim per la C-13 fins al trencall d'Esterri de Aneu i aquí seguim la C-28 fins el Port de la Bonaigua, busquem l'aparcament de Bonaigua de l'estació d'Esquí i deixem el cotxe.

Travessem la carretera pel pont de les pistes d'esquí, seguim la pista cap a la nostra esquerra, anem pujant, passem per sota i pel costat de les pilones del telesquí, deixem a la nostra dreta el trencall de la Cresta de Baqueira, anem seguint per la pista, passem entre mig de dos finals de telesquís.
Seguim pista fins a trobar un gros panell que indica els telesquís propers, girem cap a la nostra esquerra i anem pujant per l'herbei fent grans "S" veiem a la nostra dreta el llac des Arcoils, seguim pujant i anant cap a la dreta per arribar al coll del Tuc de Llança.
Seguim cap a la dreta per pujar dalt del Tuc, forta pujada entre herbei i pedres, trobem algun pedró, arribem a un collet, canviem de vessant, pugem dalt la carena i dalt del Tuc de la Llança.

Tornem enrera fins el collet on hi ha un pedró, seguim baixant fins trobar el segon pedró, a l'arribar el tercer comencem a baixar recta (no passem pel coll del Tuc de la Llança) seguim baixant en tendència a la nostra esquerra, anem en diagonal per passar per baix de les tarteres, pugem una mica per creuar els telesquí, seguim sense corriol pel prat direcció el coll de la Cigalera (hi ha un gros pedró que es veu de lluny), el Tuc d'aquest mateix nom ens queda a la dreta, baixem pel prat fins arribar als llacs, els deixem a la nostra esquerra i agafem un corriol senyalitzat en pedrons, anem seguint el corriol.
Deixem dos corriols a la nostra esquerra que baixen i estan també senyalitzats amb pedrons, anem seguint planejant i alguna pujada, arribem a una estació meteorològica, seguim recta, es perd el camí, seguim recta per un gran prat, a l'arribar al final veiem en front la pista de l'anada que baixa, nosaltres comencem a baixar anant cap a la nostra esquerra sense camí i sense dificultats fins a trobar la pista prop del pont on hem creuat la carretera, arribem a l'aparcament.

Track d'aquest itinerari. Tuc de la Llança.
Hem fet 8,3 km aprox.
Durada 3h 30 min. Parades a part.
Ascens acumulat 650 metres.