dimarts, 22 de setembre del 2015

Lo Tormo - Ribera d'Ebre

Anem per l'autopista AP-7 fins a Reus, sortida aeroport, agafem N-420, fins a Mora i la C-12 direcció Ascó, a l'arribar a Vinebre seguim cap a la dreta fins a Torre de l'Espanyol, just a l'entrada de la població trobem una bifurcació de tres carrers, agafem el de la dreta carrer Balmes, al final del carrer i del poble surt una pista asfaltada, pal indicador de Lo Tormo, seguim la pista, quan s'acaba l'asfalt tenim lloc per aparcar. Deixem el cotxe.

Reculen uns metres per la pista, a l'esquerra tenim una mina feta amb pedra seca, uns passos més i a la dreta hi ha un pal indicador. Agafam el corriol cap a Lo Tormo que surt a la nostra esquerra.
El corriol va pujant, a trams forta pujada, arribem al coll, a la dreta tenim la Roca del Capdamunt i a l'esquerra el vèrtex de Lo Tormo.
Primer anem a la Roca, tornem al coll i anem al cim.

Marxem de Lo Tormo per un corriol senyalitzat amb pedrons  que ens baixa del rocam i ens porta a la carena. La carena és estreta però és passa bé, arribem al Mirador del Pla de la Mola, agafem el corriol que surt del costat del panell, és el camí de Garcia i baixa ràpidament.
Seguint el camí i pals indicadors arribem a l'inici de l'itinerari.
(Pel camí de baixada trobem un aljub, ben senyalitzat i molt interessant).

Track d'aquest itinerari. Lo Tormo.
Hem fet 4 km
Durada 1h 50 min. Parades a part
Ascens acumulat 280 metres.