dissabte, 19 de setembre del 2015

Puig Cavaller -Terra Alta

Anem per l'autopista AP-7 fins a Reus, sortida aeroport, agafem N-420, fins a Gandesa, travessem la població, seguim indicador Pinell del Brai i Tortosa, a la nostra esquerra, quasi a la sortida de Gandesa hi ha una estructura de ferro rovellat amb el nom de Gandesa, girem a la dreta i aparquem al començament del carrer Font de dalt.

Tornem enrere fins quasi a la carretera i al començament del carrer surt un altre carrer a la nostra dreta (no veiem nom) que va paral·lel a la carretera seguim el carrer sortim de la població  ja en pista de terra.
Deixem a la nostra dreta una pista, seguim, arribem un trencall agafem la pista del mig, fa pujada i està en mal estat.
Arribem altra cop a la pista, la seguim, anem a l'esquerra i seguim la pista, abans d'arribar a la carretera anem cap a la dreta seguint el GR 171.3
La pista va paral·lela a la carretera, seguim marques GR i de  grogues.
Arribem al pal indicador seguim GR. Seguim pista. En un revolt cap a la dreta deixem una pista a l'esquerra i seguim la pista cap a la dreta.
Ens allunyem de la carretera, la pista va seguint el torrent de Vallada de'n Torner,  arribem a pista asfaltada i la seguim cap a la dreta, trobem pal indicador, seguim pista a la nostra dreta, la pista es bifurca i anem per la de la dreta passant un cadenat.
Arribem al mas de'n Torner, passem ran la casa, deixant-la a la nostra dreta per un corriol senyalitzat amb marques blanques i grogues.
Aquest corriol està molt fressat no hi ha cap problema per seguir-lo, va pujant, ens porta a la carena, a l'arribar a un collet baixa, revolta el rocam cap a la dreta i ens torna a pujar a la carena.
Seguint-la arribem sota la gran roca del Puig.  Per l'esquerra hi ha un corriol per pujar dalt del Puig Cavaller (hi ha algun pedró) i a la dreta surt el corriol per la tornada.
Pugem primer al cim.

Tornem enrere fins al peu de la Roca i agafem el corriol que passa per unes baumes ran de la roca.
El corriol va baixant, arribem a un edifici i antenes, agafem la pista, l'anem seguint fins trobar un corriol a la nostra esquerra senyalitzat amb marques de PR.
Seguim el corriol, arribem pista, la seguim, la deixem per agafar-ne una a la dreta i tot seguit un corriol a l'esquerra, va baixant, agafem pista entre camps fruiters, anem deixant trencalls,  davant nostre tenim Gandesa, anem baixant i al primer carrer girem dreta per arribar al lloc on hem començat l'itinerari.

Track d'aquest itinerari. Puig Cavaller.
Hem fet 9,4 km
Durada 3h 15 min. Parades a part.
Ascens acumulat 420 metres.