diumenge, 19 de juliol del 2015

El Cadinell - Alt Urgell

Passem per Berga direcció al túnel del Cadí, passem la central de Cercs, passem pel túnel del Castell de Guardiola i just a la sortida trobem l'indicador de Saldes i Gòsol, anem per la carretera B-400 passem Gòsol, seguim cap al Coll de Josa i arribem a Josa del Cadí. A la nostra dreta davant de la cruïlla per entrar al poble surt una pista cap el Coll de Jovell (hi ha un cartell de fusta indicant-ho).
Seguim la pista uns 6 km aprox, arribem al Coll de Jovell, està indicat, aparquem el cotxe a la nostra dreta.

Comencem a caminar davant del rètol del coll, travessem la pista i anem pel prat en diagonal cap a la nostra dreta, a l'arribar als pins veurem un corriol, l'anem seguint, el corriol està senyalitzat amb pedrons que ens portarà fins el coll de Galliners.
El corriol que no té cap dificultat tot i que es va perdent i en trobem de nous, hi ha pedrons bastant seguits, puja força fins el coll.
Arribats al coll tenim un bon mirador i seguim fites per la carena que en pocs minuts ens porta dalt del cim.

Retorn: Desfem el camí de pujada tot i que no passem ben bé pel mateix lloc, anem baixant per on creiem que ens és més fàcil, hi ha diverses fileres de pedrons.

Track d'aquest itinerari. El Cadinell.
Hem fet 2,7 km
Durada 1h 20 min. Parades a part
Ascens acumulat 320 metres.