dissabte, 4 de juliol del 2015

Taga i Puig Estela - Ripollès

Anem per la carretera C-17 fins a Ripoll, girem a la dreta direcció Sant Joan de les Abadeses i anem per la C-26 i N-260. A l'arribar a Sant Joan anem cap a l'esquerra direcció Ogassa per la carretera GIV-5211, passem per Sant Martí de Surroca, arribem a Ogassa, seguim una pista direcció refugi Montserrat, primer està asfaltada, després encimentada i al final de terra i molta pedra apta únicament per cotxes 4x4.
Quan s'acaba l'encimentat seguim per la pista, a uns 400 m hi ha un aparcament per cotxes, nosaltres seguim fins el refugi Montserrat, aparquem.
La pista segueix 1 km més aprox fins arribar a un abeurador.

Deixem el cotxe prop del refugi i seguim a peu per la pista, passem per la Gran Jaça, seguim fins a l'abeurador, s'acaba la pista, des d'aquí ja es veu el pal indicador al coll de Pal, pugem per un corriol fins al Coll, deixem a la nostra dreta el pal indicador, revoltem el turonet i passem la tanca del bestiar per la porta, seguim un corriol direcció oest que planeja i va baixant suaument, anem perdent alçada, arribem als estany del Tarter, anem revoltant la Serra Cavallera, deixem els estanys a la nostra dreta i comencem a pujar seguint corriols que es van perdent i retrobant, anem pujant, arribem al Coll d'Ogassa, i seguim cap a la nostra dreta fins dalt el Taga.

Baixem del Taga pel mateix camí fins al coll d'Ogassa, pugem per un corriol per la carena de Serra Cavallera, anem seguint el perfil de la carena fins arribar al Puig Estela.

Seguim la carena anem baixant fins arribar al Coll de Pal, desfem el camí de pujada fins arribar a l'inici de l'itinerari.

Track d'aquest itinerari: Taga i Puig Estela.
Hem trigat 5 h parades a part.
Hem fet 14 km aprox
Desnivell acumulat 864 metres.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància.