dilluns, 21 de setembre del 2015

Punta redona -Terra Alta

Anem per l'autopista AP-7 fins a Reus, sortida aeroport, agafem N-420, fins a Gandesa, travessem la població, seguim indicador Pinell del Brai i Tortosa, a la nostra esquerra, quasi a la sortida de Gandesa hi ha una estructura de ferro rovellat amb el nom de Gandesa, girem a la dreta i aparquem al començament del carrer Font de dalt.

Tornem enrera,  travessem la carretera, agafem el carrer del costat dret del pal indicador d'itinerari de la ruta de la pau, al començament del carrer hi ha marques de GR, seguim el carrer, passem rotonda, arribem al final del carrer i agafem la pista asfaltada de la dreta, aviat ja és de  terra, anem seguint pista principal fins que la pista fa un revolt cap a l'esquerra i en surt una altra que va recta (entre les dues pistes hi ha tres pins), anem recta, seguim pista, arribem a un encreuament, pal indicador Coll de Cavalls 1 km, seguim pista direcció al coll i punta redona.
Seguim pista fins trobar a la nostra dreta un corriol que s'enfila amb un indicador de Sant Jeroni.
Seguim aquest corriol que s'enfila fins la carena, anem cap a la dreta fins el vèrtex que senyala el cim. Dalt la carena hi ha forces trinxeres.

Seguim la carena i senyals de GR, el corriol està ben fressat, va pujant i baixant resseguint els turons.  Arribem quasi al final de la carena, el corriol gira a la dreta, estem passant per zona cremada, el corriol baixa fins a un camp sense conrear, el revoltem cap a la dreta, seguim pista antiga, passem entre vinyes, arribem a una ampla pista, anem esquerra, seguim pista fins a la carretera. La travessem, anem cap a la dreta, la seguim uns 100 m.
Trobem un trencall que va a una àrea recreativa, hi anem, davant de l'entrada a l'àrea, a la nostra dreta trobem una pista de terra que s'enfila fins a trobar-ne una altra, anem a la dreta.
Seguint marques GR i cartells de Gandesa arribem a l'inici de l'itinerari.

Track d'aquest itinerari. Punta Redona.
Hem fet 13,5 km
Durada 4h 15 min. Parades a part.
Ascens acumulat 400 metres.