dissabte, 31 d’agost del 2013

Turó del Samon - Vallès Oriental

Sortim de l'AP-2 a Sant Celoni, agafem la carretera C-35 direcció Granollers i al trencall BV-5301 direcció Santa Maria i Sant Esteve de Palautordera girem a la dreta. Passem aquestes dues poblacions, arribem a Santa Margarita i abans d'acabar les cases i davant del bar LaNau surt una carretera a la nostra esquerra, la seguim, s'estreny, deixem tots els trencalls que trobem i anem seguint la pista asfaltada principal, s'acaba l'asfalt i al cap de pocs metres aparquem.
Es pot arribar en cotxe fins el trencall on trobem el PR-C 139

Seguim la pista fins a trobar un trencall a la nostra dreta senyalitzat com a PR-C 139, el seguim, s'estreny i es converteix amb corriol, travessem una pista, i seguim el corriol del PR, arribem a la pista la seguim cap a l'esquerra, a pocs metres i a la nostra dreta agafem un corriol que fa drecera, tornem a trobar la pista, trobem un trencall de l'Alzina Rodona, el deixem, al cap de poc arribem a un trencall de pistes, deixem la de l'esquerra que va a Sant Elies, seguim recte, passem el cadenat i arribem a l'ermita de Sant Elies.
Voregem l'ermita i seguim el camí, va baixant i arribem a una gran esplanada, deixem les pistes i seguim un corriol d'en front nostre, arribem a la carena, es perd el corriol, el retrobem darrera d'un rocam (esquerra) el seguim fins a un encreuament de pistes i camins, agafem un corriol senyalitzat com a PR-C 139 i ens porta dalt del Turó del Samon.

Seguim el mateix camí que anàvem, passem el vèrtex geodèsic i resseguim tota la carena, arribem al Coll del Pou d'en Besa, girem cap a la nostra esquerra, el corriol es va aixemplant i revolta per baix la carena i turó que hem fet, arribem al coll de Palestrins (té una gran bassa), deixem les pistes i agafem un corriol a la nostra esquerra, arribem a una pista i la seguim, arribem a una pista més ampla i anem cap a la dreta, anem baixant, arribem a un altre encreuament, agafem la pista de l'esquerra, camí de Sant Elies, arribem al trencall de la pujada al cim i seguim recte fins a trobar el cotxe.