dijous, 15 d’agost del 2013

Puigsacalm - Garrotxa

Coll de Bracons - Roca del Corb - Puig Tossell Xic - Puig Tossell Gros - Puig Cibaderes - Rasos Manter - Puigsacalm - Puig dels Llops - Coll de Santa Magdalena - Camí dels Burros - Rasos de Manter - Font Tornadissa - Coll de Bracons.

Un cop passat Vic, la carretera C-17 a l'alçada de Manlleu es bifurca, hem seguit la C-37 direcció túnels de Bracons, abans d'entrar al túnel hem agafat la carretera BV-5224, hem passat Sant Andreu de la Vola i hem arribat a la collada de Bracons, on hem aparcat.

Just al revolt del Coll de Bracons hi ha unes marques a la roca per indicar l'inici del camí, ens enfilem hi trobem els pals indicadors, anem direcció Puigsacalm, al cap d'uns 10 minuts aprox, el camí fa una zeta molt marcada, hi ha un gran faig i unes fites a la nostra dreta, deixem el camí i seguim les fites, a pocs metres tenim un collet i comencem a pujar per la carena, aquest corriol ens portarà primer a la Roca del Corb, seguint la carena per un dret corriol arribem al Tossell Xic, baixem una mica i ens enfilem cap al Tossell Gros per un corriol fent ziga-zagues, el corriol torna a baixar i revolta el Puig Cibaderes (nosaltres hi pugem, deixem el corriol i després el recuperem), arribem als Rasos de Manter i cal estar atents per trobar a la nostra dreta el pal de senyalització dels camins i la porta per passar cap al Puigsacalm.
Seguint indicadors arribem al cim.
Seguim el corriol cap al Puig dels Llops, arribem a un pal indicador de camins, anem cap a la nostra dreta fins dalt el Puig.
Tornem enrera fins el pal indicador, anem cap a la nostra dreta, el corriol ens portarà al coll de Santa Magdalena, aquí agafem el camí Puigsacalm pel pas dels Burros, anem seguint el corriol, revoltem el Puig dels Llops, el Puigsacalm, trobem uns indicadors (a terra) seguim Puigsacalm.
Arribem al camí que hem passat per anar al Puigsacalm i ara girem a l'esquerra per arribar a la porta i als Rasos de Manter, seguim cap a la dreta, trobem més indicacions, seguim Font Tornadissa, passem la font, seguim el camí, arribem al Coll de Sant Bertomeu, anem cap a l'esquerra, anem seguint, passem per la zeta i el faig de la pujada, seguim el camí fins a la Collada de Bracons.