dimecres, 18 de juliol del 2012

Tuc Samont - Val d'Aran

Coret de Varradòs, Estanhs dera Pincela, Còth de Salient, Tuc Nere, Tuc Samont

Aproximació:
Vielha, Salardú, Bagergue, pista a Bòrda de Lana seguir-la fins al Coret de Varradòs. Aparquem.

Itinerari:
Al Coret de  Varradòs i a la mateixa pista hi ha unes marques de PR, prop d'aquestes comencem a pujar sense camí en tendència a la nostra esquerra fins a trobar un roc amb marca vermella, seguim el corriol cap a la dreta, (sota nostra queda un corriol i fites, camí de tornada) després de passar un altre senyal tornem a pujar fent ziga-zagues tendència a la nostra dreta fins a trobar un corriol i marques de PR, anem seguim aquest corriol/"camí de vaques" passem bastant enlairats respecte a altres corriols i fites, fins arribar als Estanhs dera Pincèla i al Còth Salient.
Anem pujant cap al Tuc Nere per corriols fins a la carena, seguim el perfil fins dalt del Tuc, seguim la cresteta, baixem al coll i pel corriol que passa pel llom arribem al Tuc Samont.

Fins al Còth de Salient passem pel mateix camí que la pujada. Un cop al coll agafem el corriol més fressat i senyalitzat amb fites que passa més pel centre de la vall i prop de l'estanh de Treutes, seguint el corriol arribem al Coret de Varradòs.