dimarts, 6 de gener del 2015

El Far - La Selva

Anem per la carretera C-17, en marxem a l'arribar a la C-25 direcció Girona-Vic, la deixem a la sortida 183 - Roda de Ter.
Agafem la carretera C-153, passem Roda de Ter, L'Esquirol, Cantonigròs, Rupit, arribem al coll de Condreu, girem a la nostra dreta per anar fins el santuari del Far, aparquem.

A l'aparcament del costat del Santuari hi ha un gran cartell explicatiu del camí Ral de Sant Benet al Far, agafem el PR que surt del costat del cartell, va baixant fins trobar la carretera, la seguim fins a la capella de Santa Anna, deixem la carretera i seguim el corriol que baixa el grau de Santa Anna, deixem un corriol a la nostra esquerra, seguim recte planejant, tornem a baixar i arribem a un camí més ample, el seguim cap a la nostra dreta, arribem a un encreuament de camins, seguim el principal, arribem a un altre encreuament de pistes, ens arribem a sant Martí Sacalm, després de visitar-ho tornem enrera fins el trencall de pistes i anem direcció Castell de Fornils.
Seguim la pista, en deixem una a la nostra dreta, passem per Can Santpau, seguim la pista fins a trobar, a la nostra esquerra un gros pedró que ens marca el corriol per anar al Castell de Fornils, el seguim un tros, no arribem al castell, tornem enrera fins a la pista, la travessem, caminem uns 10 metres per una antiga pista, la deixem i ens enfilem cap a la nostra dreta, sense camí, pujant de feixa a feixa fins arribar al Mas de Triola, molt ben conservat, el deixem a la nostra dreta i seguim un camí, travessem uns camps seguint unes fites i aviat es converteix en un camí molt ben marcat que va pujant fins dalt la cinglera.
Un cop a dalt, al Pla de l'Om, anem cap a la nostra dreta, travessem el prat, passem un torrentet, travessem un altre prat, a l'arribar al final trobem un corriol amb una porta de ferro, (per aquí s'arriba del Grau de Cabrafiga) la passem, caminem uns 15 metres per gaudir de la vista, tornem enrera, passem la porta i agafem un corriol dins del bosc que va pujant, l'anem seguint fins trobar en una clariana una gran marca a terra, de color blanc, que ens indica que hem d'anar a la dreta, seguim les marques blanques, arribem a una bifurcació, (avui hi havia per porta un sunyer), anem a la dreta, a partir d'aquí deixem tots els corriols no senyalitzats, seguim sempre les marques blanques fins arribar al santuari del Far.

Per fer aquest itinerari ens hem basat amb el que ha publicat a Wikiloc en Toni Planes

Track d'aquest itinerari: El Far.
Hem trigat 4 h. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància