dijous, 29 de gener del 2015

Sant Patllarí - Pla de l'Estany

Sortim de l'AP-7 a Girona Nord, anem direcció Banyoles per la carretera C-66, entrem a Banyoles centre, ens arribem al llac, seguim per la carretera GI-524 direcció Mieres i Olot, passem el trencall de Miànigues, seguim fins trobar el trencall de Pujarnol (GIV-5247), girem i a uns 100 metres aparquem.

Seguim per la carretera de Pujarnol (GIV-5247) fins a trobar una pista que la travessa, anem cap a la dreta i seguim aquesta pista, deixem tots els trencalls que trobem, seguim per la principal fins arribar a una porta que ens barra el pas, la pista molt deteriorada segueix a la nostra dreta, anem pujant, trobem un trencall i anem cap a la dreta.
Deixem un camí a la nostra dreta (poc visible) seguim pujant. Deixem un camí a la nostra esquerra i un altre a la dreta, arribem a una pista i anem cap a l'esquerra.
Deixem un trencall a la nostra dreta i a pocs metres arribem a una pista ampla, anem cap a la nostra dreta.
Trobem un trencall a la nostra esquerra que indica el Mirador de Sant Patllarí, ens hi arribem (hi ha un altre trencall a l'esquerra indicat). Tornem enrera i arribem altra cop a la pista. Anem seguint pista amunt.
Deixem els trencalls que trobem a l'esquerra, arribem a un petit cartell que indica La Pedra de la Mà de Déu. Ens hi arribem, tornem a la pista i cap de poc ja som al cim. Hi ha una ermita, un petit refugi i el vèrtex geodèsic.

Tornem pel mateix camí, passem trencall de La Pedra de la Mà de Déu, deixem dos trencalls a la nostra dreta, deixem trencall del mirador.
Arribem trencall de pistes amples, anem cap a l'esquerra, a pocs metres deixem pista esquerra, seguim baixant fins trobar un nou trencall, és la pista per on hem pujat, ara el deixem i seguim recte per l'itinerari BTT-4, anem baixant.
Arribem a un fort revolt a l'esquerra i agafem un corriol/drecera que surt cap a la dreta, l'anem seguint, quan sembla acabar-se es bifurca i anem pel de l'esquerra (poc marcat al començament) l'anem seguint fins tornar a trobar la pista per on baixàvem.
Seguim baixant per la pista, arribem trencall anem dreta (BTT-4) seguim, arribem encreuament, anem recta (BTT-4) anem seguint fins arribar a l'asfalt.
Passem per davant de la masia, seguim per l'asfalt, passem pel costat d'un pla/mirador, seguim, anem agafant dreceres per no fer tant asfalt.
Arribem a la carretera i seguim fent dreceres fins arribar a la carretera GI-524, anem cap a la nostra dreta, seguim la carretera fins el trencall de Pujarnol (GIV-5247), ens arribem al cotxe.

Aquest itinerari l'hem tret del Repte dels Cents Cims

Track d'aquest itinerari: Sant Patllarí
Hem trigat 3 h 36 minuts. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància.