dimecres, 7 de gener del 2015

Santa Magdalena de Cambrils - Ripollès

Anem per la C-17 fins a Ripoll, dins d'aquesta població anem cap a Olot, aparquem a la plaça de la Salut a Vallfogona de Ripollès .

Recorregut a peu:
Comencem a caminar a la plaça de la Salut per una pista encimentada direcció el cementiri, el deixem a la nostra esquerra i seguim per la pista fins arribar al riu, no el travessem, anem per un camí pel costat del riu (ens queda a la nostra dreta), travessem el riu per unes pedres ben col·locades, seguim recte per un corriol que s'enfila força, anem seguint el corriol i marques PR, passem pel costat de la masia de Ciutadia, seguim PR, anem a l'esquerra i seguidament a la dreta, seguim sempre el PR, anem paral·lels al riu, passem pel costat d'un gorg, seguim PR, passem el riu per un pontet, arribem a una pista encimentada i una font, seguim la pista cap a la nostra dreta, arribem al camping Mas La Bauma, just a l'entrada deixem la pista i agafem corriol a la nostra esquerra (PR), seguim corriol que es va enfilant, arribem al Mas La Baga d'Amunt, seguim pista (PR) arribem a un coll i encreuament de pistes, anem per la pista de la nostra dreta.
Caminem uns 100 metres aprox i a la nostra esquerra al costat d'un gros pedró s'enfila un corriol (PR) el seguim, arribem a la pista, la travessem i seguim corriol, tornem a trobar la pista, la seguim cap a la nostra dreta, encreuament pistes, anem cap a la nostra esquerra i a uns 50 m, a la nostra dreta agafem un corriol (PR) que tot anar travessant la pista i enfilant-se ens porta fins dalt al cim i ermita de Santa Magdalena de Cambrils.

Tota la pujada està molt ben senyalitzada amb marques de PR

Anem cap al darrera de l'ermita, travessem el pla i agafem un corriol (PR) que baixa ràpidament fins a una gran torre elèctrica, seguim pista fins al collet del Bosc.
Anem cap a la nostra esquerra, passem el pas canadenc i seguim pista fins arribar a un gran revolt cap a la dreta, seguim recte, veiem els prat de baix i sense camí anem de feixa a feixa fins als prats.
Anem per una pista poc marcada cap a un torre elèctrica de la nostra esquerra, abans d'arribar-hi la deixem i agafem un corriol poc visible, a la nostra esquerra, que ens endinsa al bosc, anem seguint el corriol, anem baixant sense perdre gaire alçada, uns metres abans d'arribar a un collet agafem corriol a la nostra dreta, va baixant, arribem al collet de la Berruga, seguim corriol, anem cap a la dreta passem una tanca de filat, seguim baixant i fent "S" arribem prop casa de la Berruga, anem cap a l'esquerra per una pista poc fressada que puja cap un collet, planeja i es converteix en camí, el corriol poc visible entra al bosc, l'anem seguint, trobem fites de terme, arribem a un filat, no el passem, anem cap a la nostra dreta, arribem prat, passem filat i seguim pista.
En els trencalls agafem pista que baixa, arribem pista encimentada, anem cap a l'esquerra, arribem revolt esquerra seguim pista de terra que segueix recta, quan gira cap a l'esquerra agafem corriol que tenim en front i que baixa.
Seguint aquest corriol arribem a la masia de Ciutadia que ja hem passat a la pujada.
A partir d'aquí desfem camí fins a la Plaça de la Salut.

El retorn és una mica perdedor pels mots trencalls i corriols poc fressats, amb el track i gps no s'ha de tenir cap problema.
Itinerari molt bonic i variat.

Itinerari tret del bloc Pas a Pas de Marc Bota

Track d'aquest itinerari: Santa Magdalena de Cambrils.
Hem trigat 4 h 50 minuts. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància.