divendres, 23 de gener del 2015

L'Enclusa - Osona

Deixem la carretera C-17 a la sortida 49 direcció Seva, seguim per la BV-5305 fins a Taradell, travessem tot el poble i aparquem al Parc de la Font Gran.

Hem seguit sempre el PR-42 Sender de Taradell

Sortim de l'aparcament, travessem el carrer per on hem arribat i el pont de la riera, baixem cap el camí del costat de la riera, seguim pel carrer Vic, Vilanova, Rocaguinarda, travessem la riera, carrer Vapor (seguim senyals blanques i grogues PR) i ens arribem a la carretera B-520, la seguim cap a la nostra dreta fins arribar al final del poble i cartell de Taradell, surt un camí a la nostra esquerra, a pocs metres el deixem per agafar un corriol, el seguim, anem trobant a més de les senyals de PR uns pals indicadors de Sender de Taradell PR-42, arribem a la bassa del Pujol de Taradell (cartell) arribem a una pista, anem a l'esquerra i ens arribem al mas Pujol i a l'alzina pluricentenària.
Tornem a seguir les marques de PR, passem pel costat d'una font/safareig/abeurador, deixem tots els corriols que anem trobant, seguim sempre senyals PR, passem el torrent, arribem a una font i zona d'esbarjo.
Seguim deixant a la nostra esquerra les cases de la urbanització, arribem i seguim per una pista, arribem a un coll, seguim el corriol (PR) direcció Sender de Taradell, el corriol es va enfilant, arribem a un nou pal indicador, seguim cap a L'Enclusa, arribem al vèrtex geodèsic.
Anem fins al final del cingle on hi ha una gran senyera per poder gaudir d'una millor panoràmica, tornem al vèrtex i agafem un corriol que baixa pel costat d'un cartell d'informació i retrobem les senyals de PR.
Anem seguint el corriol, arribem a la carretera, la travessem i seguim el PR-42, passem prop del castell de Taradell, seguim PR, passem entre grans blocs de roca, anem pujant fins una nova carena anem seguint, en un encreuament de camins el PR s'ajunta amb GR, nosaltres seguirem sempre el PR, passem per la tomba de Gasala, el dolmen es troba a la nostra esquerra i està indicat, seguim pel camí, arribem a la plaça de l'Everest, passem pel costat de diversos masos i retrobem la carretera, la seguim, entrem a Taradell i ens arribem al començament de l'itinerari.

Per fer aquest itinerari ens hem guiat pel publicat per Los Folloneros

Track d'aquest itinerari: L'Enclusa.
Hem trigat 4 h 10 minuts. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància.