diumenge, 2 de novembre del 2014

Tuc de Marimanya - Val d'Aran

Sortim de La Pobla de Segur per la carretera N-260 direcció Sort, a l´arribar aquesta població seguim cap el Port de la Bonaigua per la C-13, a l'alçada d'Esterri canvia de nom ara C-28, passem el port i comencem a baixar fins a Baqueira, girem a la nostra dreta direcció Beret, al començar el Pla de Beret, a la nostra dreta, hi ha un trencall, ens porta a l'aparcament de l'Orri. Deixem el cotxe.

Sortim de l'aparcament per una pista al costat de la caseta de venda d'abonaments, passem per davant del bar de Moet  & Chandon deixem la pista i passem per damunt l'herbei cap a un gran cartell amb el mapa de la zona, (avui caigut) del costat surt un camí, l'anem seguint, està senyalitzat amb pedrons.
Deixem tots els corriols que trobem, arribem a un encreuament, en el camí hi ha grans pedres que barren el pas, a la dreta surt un corriol i el camí tot i les pedres segueix, més endavant es tornen a trobar.
Arribem al llac de Baish de Bacivèr el deixem a la nostra dreta, seguim corriol i fites fins travessar el torrent, es bifurca el camí, seguim el de l'esquerra, anem pujant i seguint corriol i fites fins arribar als lacs de Naut de Bacivèr, els revoltem deixant-los a la nostra esquerra, seguim fites i anem guanyant alçada, quasi al final del segon llac, les fites ens porten cap a la dreta, passem tartera i en forta pujada anem guanyant alçada, les fites són bastant visibles, no hi ha corriol, anem pujant per herbei i pedres cap a la carena i el cim.
A l'arribar a la carena el cim ens queda a la nostra esquerra, ens enfilem per grans bloc i llastres i arribem al Tuc de Marimanya.

Baixem del cim uns quants metres deixant-lo a la nostra esquerra, agafem una ampla canal, anem baixant entre herbei i pedres fins a tornar a trobar per on havíem pujat, seguim baixant fins als llacs, retrobem el corriol, l'anem seguint fins l'aparcament.

Ens hem guiat pel track publicat a wikilog de Camina i Rebenta

Track d'aquest itinerari: Tuc de Marimanha.
Hem trigat 5 h 15 min. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància