dijous, 6 de novembre del 2014

Montalt (punta nord) - Priorat

Anem per l'autopista AP-7 direcció Tarragona, la deixem a la sortida 32 - Torredembarra, agafem la N-340 direcció Tarragona, al cap de 4 km aprox anem cap a l'autovia A-7, a la sortida 1129 agafem la carretera C-44 direcció Vandellòs i Mora d'Ebre, passem Vandellós i seguim per la C-44, a uns 10 km aprox, en el Coll de Fatxes, a la nostra dreta trobem la carretera T-311 direcció Pratdip, hi anem.
Passat el km 40, i poc abans de trobar el km 39, abans d'un revolt cap a la dreta surt a la nostra esquerra una pista, girem i la seguim aprox 1,7 km, arribem a un trencall amb pal indicador i a la nostra dreta tenim dos grans molins. Aparquem.

El pal indicador ens marca un camí cap el Montalt sud, nosaltres no hi anem, serà per on retornarem

Seguim per la pista direcció Mas del Motarro, aviat trobem un altre pal indicador, deixem la pista agafem un corriol a la nostra dreta cap al Mas Motarro, està senyalitzat amb marques blaves, a la nostra dreta ens queden els molins, seguim el corriol fins arribar a una pista, anem cap a l'esquerra, abans d'arribar al mas giren cap a l'esquerra per un altre pista, l'anem seguint, deixem tres pistes a la nostra dreta, arribem a un mas, al costat d'una gran figuera que hi ha davant del mas surt un baixador, baixem feixes i seguim el camí, ens porta a baix del torrent on trobem un altre pal indicador, seguim el PRC-91 Barranc del Ramer.
Arribem a una gran fita de pedres, deixem el PR i seguim el corriol que fent gran "S" ens porta a baix del barranc, hi ha una gran balma i una paret de pedra, (bonic de veure) seguim el corriol, anem pujant, arribem a una pista i anem cap a la nostra esquerra direcció Collet de Montalt, seguim la pista fins que queda al mateix nivell que el barranc, a la nostra dreta trobem una cinta blanca i vermella que protegeix un pou/cova, al costat hi ha un camí i una mica més amunt una petita paret de pedra, seguim el camí.
A un 10 metres a la nostra esquerra surt un corriol senyalitzat amb fites de pedres, seguim el corriol, anem trobant fites, marques grogues i de blaves, anem pujant, a l'arribar a una petita carena el corriol va cap a l'esquerra, nosaltres seguim recte (fem drecera) anem a trobar la carena dels cims i retrobar el corriol que anàvem, (a la nostra esquerra queda el Montalt Sud i a la dreta el Montalt Nord) anem cap a la dreta seguint el corriol i les fites, arribem a un gran rocam, el revoltem deixant-lo a la nostra dreta i seguim corriol, al donar-li la volta s'enfila cap dalt el Montalt punta Nord (100 cim).

Tornem enrera pel mateix camí carener, seguim carena i corriol fins el cim del Montalt Sud, aquest té el vèrtex geodèsic.

Tornem enrera uns metres per baixar de les roques i seguim la carena, el corriol fitat ens portarà a l'inici de l'itinerari, també hi ha marques grogues i de blaves. Tenim davant nostre els dos grans molins que ens serveixen de guia.

Track d'aquest itinerari: Montalt (punta nord).
Hem trigat 2 h 50 min. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància