dijous, 20 de novembre del 2014

Puig de les Aligues - Osona

Hem seguit la carretera C-17 direcció Vic, Puigcerdà. Hem agafat l'eix C-37 direcció Olot i n'hem sortit a Sant Andreu de la Vola, on hem anat per la BV-5224, hem passat La Vola, i al km 23,5 aprox, després d'un ample camí a la nostra esquerra tancat per un cadenat hem aparcat.

Hem tornat enrera per la carretera fins el camí tancat per un cadenat, senyalitzat La Baulella i Puig de l'Aliga,  hem seguit la pista i les marques blaves, deixem un camí que marxa cap a la nostra esquerra, seguim les marques, després d'un revolt a la dreta, surt un corriol a la nostra esquerra, marcat amb una fita, les marques blaves van guiant-nos, anem seguint corriol, arribem a un trencall, anem a la nostra esquerra, prop trobem un filat del bestiar, uns metres més hi ha un encreuament amb pal indicador, seguim cap al Puig de l'Aliga, nou encreuament i seguim marques blaves i l'indicador del Puig, anem pujant, forta pujada i per arribar dalt del Puig de l'Aliga ens enfilem per una gran roca (fàcil i curt)

Tornem enrera pel mateix corriol, passem primer pal indicador, seguim desfent camí, arribem segon pal indicador, passem per la porta del filat del bestiar i a pocs metres arribem trencall, deixem a la nostra dreta el camí que hem seguit a la pujada i anem cap a la nostra esquerra direcció Collada de Sant Bertomeu, passem coll de Sant Joan, Collet de la Foradada, Coll de Gallina, arribem a la Collada de Sant Bertomeu, anem a la nostra dreta, forta baixada, quan comença a planejar trobem un corriol a la nostra dreta senyalitzat amb un pedró, girem i  seguim el corriol fins arribar a una pista, anem a la nostra dreta, arribem a la carretera, anem a la dreta i a uns 500 metres arribem a l'inici de l'itinerari.

Track d'aquest itinerari: Puig de l'Aliga.
Hem trigat 2 h 40 min. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància