divendres, 7 de novembre del 2014

Puig de la Cabrafiga - Baix Camp

Autopista AP-7 direcció Tarragona, sortida 32 - Torredembarra, N-340 direcció Tarragona, al cap de 4 km aprox autovia A-7, sortida 1129, C-44 direcció Vandellòs i Mora d'Ebre, a pocs km trencall a Pratdip T-310, aparcar al poble.

Nosaltres hem sortit directament de Pratdip, després de fer el Montalt Nord, per la carretera T-311 vam arribar a Pratdip, hem passat la nit a Cal Menescal.

Sortim de Pratdip, pel costat del poliesportiu anem per la carretera T-310 direcció Hospitalet de l'Infant, fins a trobar un camí a la dreta (uns 100 m) que baixa cap al torrent indicant Tomb de la Cabrafiga, seguim marques de PR, de blaves i de blaves i grogues, passem per davant la capelleta de Sant Isidre, seguim corriol paral·lel al riu, arribem a tocar el torrent i no el travessem, seguim cartell dels Dips i les marques, ens enfilem, arribem a un trencall, anem a la nostra esquerra, deixem PR i anem seguint el tomb de Cabrafiga, baixem al torrent, el travessem, seguim camí paral·lel al riu, anem seguint marques, travessem la carretera per un túnel, ens enfilem fins a una pista, la travessem i pugem per un corriol, seguim marques, ens enfilem pel grauet de les Mugues, arribem a un trencall amb indicadors i seguirem cap a la nostra esquerra al Coll dels Meners (anem i tornem a les runes del Castell de les Mugues - bona vista) seguim corriol i marques, per arribar al coll fem una bona pujada.
Arribem al Coll de Meners, pal indicadors, seguim corriol i marques, ara ja més planer, anem carenejant cap a Cabrafiga, últim tram per arribar al Puig tornar a pujar bastant.
Molt bona panoràmica des de dalt el Puig de Cabrafiga.

Seguim la carena, sempre corriol i marques blaves i grogues i/o blaves, baixem un grauet, seguim carena, anem baixant, tornem a trobar roques, les anem baixant, arribem a una gran torre elèctrica, seguim baixant, arribem a un encreuament, anem a l'esquerra direcció Pratdip, arribem a una altra torre, seguim corriol, arribem a un encreuament, anem cap a l'esquerra direcció al poble.
Arribem a la carretera T-310 prop d'on hem començat l'itinerari i entrem a Pratdip.

Des de que hem iniciat l'itinerari fins que l'hem acabat hem seguit camins o corriols molt ben senyalitzat amb marques blaves i blaves/grogues.
Els trams de roques o de forta pendent no presenten dificultat si es segueixen les marques.

Itinerari tret del tríptic de l'oficina de turisme de Pratdip.

Fotografies de Pratdip

Mapa itinerari

Track d'aquest itinerari: Puig de la Cabrafiga
Hem trigat 3 h 37 min. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància