dimarts, 28 d’octubre del 2014

Castell de Bac Grillera - Alt Empordà

Sortim de l'autopista AP-7 a Figueres Nord, seguim per la N-II direcció La Junquera, girem a l'esquerra per la carretera GI-502 direcció Maçanet de Cabrenys, a l'arribar a Darnius la carretera canvia de nom GI-503, seguim, passem per Maçanet i a uns 100 metres després del km 22 en un gran revolt a la dreta surt una pista a l'esquerra, girem i la seguim fins al coll dels Horts, hi ha cruïlla de pistes i pal indicador. Aparquem.

A l'encreuament de pistes anem cap a la nostra dreta direcció Sant Cristòfol dels Horts, al primer trencall anem cap a l'esquerra, arribem a l'edifici mig enderrocat de Sant Cristòfol.
Deixem a la nostra dreta l'ermita i anem cap a l'esquerra per un corriol, l'anem seguint, arribem a un trencall i anem cap a la dreta i seguidament esquerra. Arribem al Mas dels Horts, anem seguint el corriol i marques grogues, girem esquerra seguint les marques, deixem trencall dreta, sempre seguint marques grogues.
Arribem a un prat, és el coll de Fullola, el travessem i a l'altre costat hi ha una pista, la seguim cap a la nostra esquerra.
Hi ha un revolt cap a l'esquerra i ens queda el Mas de Fullola a la nostra dreta, agafem un corriol a mig revolt que puja fins a una gran roca, seguim corriol i marques grogues, anem guanyant alçada.
El corriol es bifurca, tots dos tenen marques grogues, nosaltres anem cap a l'esquerra.
Trobem un altre corriol i anem cap a la dreta. Aquest s'enfila decididament fins arribar al vèrtex geodèsic i cim del Castell de Bac Grillera.

Seguim per un corriol que surt del cim deixant el que hem arribat a la nostra dreta, baixa força, hi ha marques de tots colors però nosaltres seguim les grogues, revoltem una gran roca, hi ha una cadena instal·lada, seguim corriol, arribem a un collet, el corriol marxa cap a l'esquerra però nosaltres ens enfilem al castell de roca per una cadena instal·lada, no presenta cap dificultat pel que està acostumat a enfilar-se per les roques.
Arribem a dalt, seguim corriol carener i marques grogues, arribem a un encreuament i seguim el cartell de Mare de Déu del Fau. Arribem a l'ermita.

Tornem enrera pel mateix camí fins el primer encreuament.
Anem cap a la nostra dreta, seguint marques grogues, anem perdent alçada, la carena ara ens queda a la nostra esquerra.
Arribem a una pista, anem cap a l'esquerra, un altre encreuament de pistes, anem cap a l'esquerra, hi ha la Font del Bac, seguim pista principal, a la nostra dreta veiem la casa de La Gavarra, seguim pista fins arribar a l'inici de l'itinerari.

Per fer aquest itinerari ens hem basat amb el que ha publicat Bouvier a Wikiloc

Track d'aquest itinerari: Castell de Bac Grillera
Hem trigat 2 h 30 min. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància