dimecres, 22 d’octubre del 2014

Puig Sobirà - Puig de les Morreres - Solsonès

Sortim de Manresa per la carretera C-55 direcció Solsona, abans d'entrar a aquesta població girem a la dreta direcció Sant Llorenç de Morunys per la Llosa del Cavall.
A la sortida de Sant Llorenç anem cap a l'esquerra direcció Port de Compte carretera LV-4241 fins a Coll de Jou.
A la rotonda agafem una pista encimentada amb pal indicador de camins Port de Compte i Pedró dels Quatre Batlles, arribem a un encreuament anem cap al Pedró i Pla de Bassies, s'acaba l'encimentat.
Seguim per la pista en bon estat, nou encreuament, deixem pista a la nostra dreta, comença l'asfalt, seguim recte direcció El Montnou, arribem al coll de La Mata, revolt cap a la dreta, ja en baixada i pista a la nostra esquerra.
Aparquem al començament de la `pista.

Puig Sobirà.

Seguim la pista de terra fins arribar a un collet just quan comença a fer baixada, anem cap a l'esquerra, camí pedregós. a pocs metres anem altra cop a l'esquerra i seguidament cap a la dreta per anar pujant per dins el bosc per corriols poc marcats, més endavant trobem fites que ens porten fins al vèrtex geodèsic.

El fem pel mateix camí.

Track d'aquest itinerari: Puig Sobirà. (Track d'anada)
Hem trigat 3/4 d'hora d'anada. Parades a part.
Gràfica de la sortida (anada) amb desnivell i distància

Aproximació en cotxe al Puig de les Morreres:
Des del Coll de la Mata tornem enrera per la mateixa carretereta, arribem al primer encreuament, s'acaba l'asfalt, girem a l'esquerra direcció Pla de les Bassies i ruta de la Bòfia, seguim sempre pista principal i els mateixos indicadors.
Aparquem al Pla de les Bassies prop del refugi de la Bofia.

Anem pel pla direcció al cim (es distingeix per un gran panell a dalt) passem pel costat del monòlit dedicat al Pauet Serra Forn pioner d'aquesta muntanya. seguim cap a l'esquerra fins a trobar un pal indicador, anem cap a l'esquerra per pujar a la carena, dalt trobem un altre pal indicador de Puig de les Morreres, anem cap a la nostra dreta i el camí ens porta fins dalt el pic.

Tornem pel mateix camí, seguim carena, anem baixant i al final del bosc anem cap a l'esquerra (el camí va cap a la dreta per anar a la carena que hem pujat), baixem el pedregar, travessem el prat, arribem al pal indicador que hem trobat a la pujada, passem pel costat del monòlit i arribem al cotxe.

Retorn en cotxe:
Tornem per la mateixa pista fins al coll de Jou, aquí anem directe a Solsona sense passar per la Llosa del Cavall i Sant Llorenç dels Morunys.

Track d'aquest itinerari. Puig de les Morreres.
Hem trigat 1 h i 1/4. Parades a part.