dimarts, 14 d’octubre del 2014

Puig d'Ou - Garrotxa

Arribem a Ripoll per la carretera C-17, agafem la carretera N-260 direcció Sant Joan de les Abadesses, passada aquesta població girem a la nostra esquerra per la C-38 que ens portarà a Sant Pau de Seguries, just abans d'entra-hi trobem una rotonda, girem a la dreta C-153a direcció Sant Salvador de Bianya. A 1 km aprox, al Coll de Capsacosta, a la nostra esquerra trobem una pista asfaltada, girem direcció Castellar de la Muntanya i Vall del Bac.
Aproximadament a 7 km, abans de passar un pont, a la nostra esquerra, surt un camí amb pal indicador i una gran roca amb l'escrit Masover de cal Coma.
Aparquem el cotxe passat el pont

Tornem enrera fins a l'altre costat del pont, seguim la pista, ara a la nostra dreta, abans d'arribar al torrent a la nostra esquerra surt una pista, hi anem, passem la posta de ferro, seguim la pista, trobem un altre encreuament a l'esquerra, el deixem, en trobem un altre hi anem cap a l'esquerra per anar a la casa enrunada de la Coma.
Agafem un corriol que surt a la nostra esquerra abans d'arribar a la casa, seguim el corriol més fressat deixant trencalls dreta i esquerra fins arribar a un collet, anem cap a la dreta seguint sempre la carena o desviant-nos un xic per passar millor.
Arribem al Puig d'Ou, primer trobem una creu i seguint pel prat arribem al vèrtex geodèsic.

Seguim la carena mateixa direcció que portàvem, agafem corrriol tot seguint el filat, no el deixem i arribem al Coll Salga, seguim camí cap a la nostra dreta, arribem a una pista anem cap a la dreta, nou encreuament, seguim cap a la dreta tot passant la porta, Arribem a un gran revolt cap a la dreta, nosaltres seguim recta, passem per la font del Resclusanys, travessem torrent i seguim camí. trobem un trencall i anem cap a l'esquerra.
Seguim pedrons, anem baixant, arribem a Sant Andreu de Porreres.
Revoltem  la masia i l'ermita seguim el tancat, agafem corriol i seguim pedrons, arribem a una ampla pista, la seguim cap a la dreta fins a trobar que la que seguit a la pujada i arribar a l'inici de l'itinerari.

El retorn una mica complicat d'explicar pels molts trencalls que hem passat.

Per fer aquesta sortida ens hem basat a la que ha publicat Jordi Freixa

Track d'aquest itinerari: Puig d'Ou.
Hem trigat 3 h 15 min. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància