diumenge, 3 d’agost del 2014

Talaia del Montmell - Baix Penedès

Sortim de l'autopista A-2 direcció La Bisbal de Penedès, seguim cap al poble de la Juncosa de Montmell, abans d'entrar-hi veiem cartells de la Zona Recreativa del Montmell, seguim les indicacions, deixem la carretera i fem 3 km aproximadament de pista ampla amb algun tram en no gaire bon estat, l'aigua la deteriorat.
Arribem a la Zona Recreativa i aparquem.

Del darrera d'uns pals indicadors d'itinerari surt uns corriols que et porten de dret a la pista que passa per damunt de la zona, arribem a la pista i anem cap a la nostra esquerra, aviat trobem a la nostra dreta un camí barrat per una cadena, anem per aquest camí. trobem indicadors i seguim direcció a Sant Miquel, arribem a un camí més ample hi anem cap a la dreta, trobem trencall i seguim indicadors de Sant Miquel i Talaia, anem seguint camí que puja per roques i corriol  fins a l'ermita de Sant Miquel (església romànica del segle XII).
Tornem uns metres enrera i seguim pujant cap al coll que separa el castell i la creu.
Anem primer al castell, bones vistes, tornem al coll i ens enfilem cap a la creu que està a la mateixa carena de la Talaia.
Seguim la carena, baixem al coll i pugem cap a la Talaia.

Seguim corriol que surt darrera del vèrtex, seguim carena i corriol, anem perdent alçada, arribem a indicadors i seguim direcció Zona Recreativa, passem per davant d'un pi de tres branques. seguim baixant hi arribem a un camí més ample, seguim indicacions de Zona Recreativa, arribem on hem passat a la pujada, anem desfent camí, passem per davant de l'església de Montmell ja molt a prop de l'arribada.

Track d'aquest itinerari: Talaia del Montmell
Hem trigat 2 h. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància