dissabte, 9 d’agost del 2014

Montmajor - Garrotxa

Deixem l'autopista A-2 a la sortida d'Olot, anem per  la N-260 fins a Castellfollit de la Roca, girem cap a la dreta per anar fins a Oix per la carretera GIV-5221. A l'entrada del poble hi ha un trencall a l'esquerra per anar a Toralles. Seguim la carretereta aprox 1 km fins a trobar un trencall a la nostra esquerra direcció Torrelles o Sant Martí de Torrelles, la pista està en mal estat. La seguim fins a Sant Martí (4,5 km) i aparquem prop de l'ermita.

Tornem enrera per la pista fins a trobar un pal indicador de camins, anem cap a la nostra esquerra. Anem seguint les marques de GR direcció la Vall de Bac, passem per una capella, seguim el camí i marques de GR fins arribar al Coll de Reverter, hi ha un pal indicador però atenció que el Montmajor està mal indicat.
Agafem un corriol a la nostra dreta i que té un gran pedró al començar. Aquí deixem el GR i les altres marques, ara seguim els pedrons que ens portaran dalt del cim.
Trobem un corriol a la nostra dreta que ve directament de la capella sense passar pel coll.
Deixem tots els trencalls, seguim sempre els pedrons i arribem al cim.

Tornem  enrera uns pocs metres per la carena, trobem uns pedrons que ens senyalen la baixada cap a la nostra dreta, el primer tram hi ha més pedra, aviat es converteix amb un corriol que ràpidament ens va fent perdre alçada, anem seguint corriol i pedrons, ja quasi abaix trobem Cal Costa, el camí ja planeja fins a cal Mercer al costat de la pista, anem cap a la dreta fins a l'ermita.

Track d'aquest itinerari: Montmajor.
Hem trigat 3 h 30 min. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància