dissabte, 30 d’agost del 2014

Mola d'Estat - Conca de Barberà

Sortim de l'autopista AP-2 direcció Valls, anem per la C-51 i N-240 fins aquesta població, agafem la carretera T-742, T-743 i C-14 fins a La Riba d'on surt la carretera TV-7044 fins a Farena. Aparquem a l'entrada del poble.

Sense entrar al poble, prop dels aparcaments hem vist un pal indicador cap a La Bartra i els Cogullons, hem seguit el PR -C20.
Seguim el PR, travessem un torrent, seguim el corriol i marques de PR, arribem a una pista, anem cap a l'esquerra sempre seguint marques PR, trobem un trencall a la nostra esquerra direcció La Bartra, seguim el corriol, tornem arribar a la pista, anem cap a l'esquerra fins a La Bartra. Travessem aparcament i seguim camí marques PR, travessem cadenat, trobem trencall amb indicador Els Cogullons, anem a l'esquerra.
Més endavant trobem el GR 171, anem cap a la dreta, aquest camí ens porta a la Font Freda i al refugi dels Cogullons. Anem seguint pista i marques de GR, passem pel Clot del Llop, pelcostat del vèrtex geodèsic i de la Taula dels Quatre Termes, anem seguint pista i marques GR, arribem a la Mola d'Estat, gran mirador rocós, hi ha dues creus metàl·liques.
(Tot el recorregut fins a la Mola d'Estat hem seguit marques de PR i després de GR)

Seguim el rètol de Pous de Gel i Tossal de la Baltasana i les marques de GR, baixem per graons de pedra i corriol fins el Coll de la Cova Fumada (molt a prop) deixem el GR i anem per un corriol a la nostra esquerra marcat amb un pedró.
Seguim el corriol i els pedrons, planegem bastant, passem pel costat de la Mola de Roquerola, arribem a un trencall i anem seguint pedrons cap a la nostra dreta, anem baixant, arribem a una llarga bauma amb les restes del Mas Roquerol, passem les restes i seguim paral·lels a la bauma, seguim corriol amb pedrons, arribem a la font de Mas Mateu, anem cap a la dreta, anem seguint marques de PR i indicacions de Farena fins arribar al poble.

Per fer aquest itinerari ens hem basat amb la publicació al bloc: Corriols, Camins senders gps

Track d'aquest itinerari: Mola d'Estat
Hem trigat 6 h. Parades incloses.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància