dimecres, 23 de juliol del 2014

Pic Gran del Pessó - Alta Ribagorça

Sortim de Pont de Suert per la carretera N-230, a un km trobem el trencall per anar a la Vall de Boí, girem i anem per la carretera L-500, aquest carretera es bifurca i anem cap a la dreta direcció Boí, Taüll i Pla de l'ermita per la carretera L-501.
A un parell de km després del Pla de l'Ermita, just abans del pont de la Ribera de Sant Martí i d'un gran revolt de la carretera cap a la dreta, aparquem.

Traspassem la carretera, seguim direcció Port de Rus - Cabdella, la pista va paral·lela al riu seguint el GR.
Passem pel costat d'una pedrera abandonada, a pocs metres l'indicador Estanys de Pessó i Port de Rus ens desvia per un corriol cap a l'esquerra, anem pujant, arribem a una tartera, la travessem, seguim pel corriol que va pujant pel seu costat dret, deixem un corriol a la nostra dreta amb marques vermelles, arribem a un trencall on deixem el GR que va a port de Rus, anem cap a l'esquerra als Estanys del Pessó.
A partir d'aquí el corriol està senyalitzat amb estaques pintades de groc i amb fites, seguim pujant, arribem a l'Estany de Pessó d'Avall, seguim el corriol, arribem a l'Estany del Pessó d'Amont.
Aquí s'acaben les estaques, els pedrons molt més distanciats i el corriol s'acaba perdent.
Voregem l'estany deixant-lo a la nostra dreta, quan s'acaba el corriol anem guanyant alçada en diagonal per la tartera fins al nivell de l'acabament de l'estany, a la nostra esquerra hi ha unes canals, anem per la que té herbei i tartera, sembla que ens torni enrera, i ens porta al coll (ens queda el Gran Pessó a la nostra dreta).
Revoltem el cim, ens queda a la nostra dreta, seguim fites, aviat les perdem, sense perdre massa alçada anem buscant el millor lloc per passar (grimpada) arribem al coll, seguim revoltant el cim fins a trobar una pala més oberta per pujar fins dalt el Pic.

Hem baixat aproximadament pel mateix lloc, hem seguit herbeis i rocam anant cap a la nostra esquerra, hem quedat uns metres per sota el coll, hi hem pujat.
Des del coll hem seguit uns pedrons i ens han portat a l'altre coll.
Hem anat millor la tornada que a l'anada tot i que no hi ha gaire distància entre un i altre itinerari.

A partir d'aquí hem anat seguint els pedrons que ens han portat pel mateix camí de pujada fins a l'estany Pessó d'Amunt, aquí hem decidit acabar de donar la volta a l'estany, l'hem vorejat per l'esquerra fins arribar al camí de baixada.

Seguint les estaques i els pedrons hem refet el camí de pujada fins arribar al pont de la Ribera de Sant Martí.

Track d'aquest itinerari: Pic Gran del Pessó.
Hem trigat 6 h 30 min. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància