dimarts, 15 de juliol del 2014

Lo Covil - Pic de Salòria - Pic de Màniga - Pallars Sobirà

Sortim de La Pobla de Segur per la carretera N-260 direcció Sort, seguim per la C-13 fins a Llavorsi, girem a la dreta per la carretera L-504, arribem al trencall de Ferrera L-510, girem, a l'entrada del poble d'Araós girem a la dreta direcció Virós-Vallferrera, els primers 5 km són asfaltats però els altres 5 aprox és una pista de terra en molt bon estat fins el refugi de Gall Fer.
Just abans d'arribar al refugi girem a l'esquerra per una pista en no tant bon estat (apta per cotxes alts i 4x4), a pocs metres es bifurca, anem per la de l'esquerra, seguim, deixem un trencall a la nostra dreta amb un indicador del refugi, anem pujant, en deixem un altre trencall a la nostra dreta.
Fem 10 km de pista i aparquem a la mateixa pista (en aquest lloc la pista és més ample) ben arrambats per deixar passar als altres vehicles.
Per girar hem buscat un revolt més endavant i hem tornat al km 10.

En aquest lloc la pendent és més suau i la carena no la tenim gaire lluny.
Comencem a pujar per l'herbei fent ziga zagues fins a la carena, amb tendència a la nostra esquerra.
Un cop a la carena ens queda Lo Covil a la nostra esquerra i el Pic de Màniga, més lluny i a la dreta.
Anem cap a l'esquerra trobem un corriol que ens porta a Lo Covil, el pugem, baixem fins el Portarró de Cebolleda, trobem fites i corriol que ens porta a una carena que ens separa del Pic de Salòria, pugem la carena seguint fites i corriol, baixem al coll de Finestres, i per un corriol comencem a pujar al Salòria, el corriol es perd i seguim pujant pel perfil del Pic, fent "S" i buscant el millor lloc, no hi ha dificultat.
Arribem dalt del Pic de Salòria.

Tornem a baixar pel mateix lloc, coll de Finestres, carena, portarró de Cebolleta, pugem cap el peu de Lo Covil i seguim per la carena que ens porta cap el Pic de Màniga, deixem algun cim de la carena a la nostra dreta i arribem al coll del peu del Pic de Màniga i seguim cap el Pic.

Baixem del Pic de la Màniga fins el coll, trobem unes fites i un corriol a la nostra esquerra i les seguim, veient que baixen de dret cap a la pista i per arribar al cotxe tindríem molta pujada decidim anar en diagonal cap a la pista que veiem al fons, passem per herbei, pedres, nerets i petites tarteres, arribem a la pista a uns 400 metres d'on teníem el cotxe.

Track d'aquest itinerari: Lo Covil-Salòria-Maniga
Hem trigat 4 h 40 min. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància.