dimarts, 22 de juliol del 2014

Tuc de Comamarja - Alta Ribagorça

Sortim de Pont de Suert per la carretera N-230, a un km trobem el trencall per anar a la Vall de Boí, girem i anem per la carretera L-500, aquest carretera es bifurca i anem cap a la dreta direcció Boí, Taüll i Pla de l'ermita per la carretera L-501.
Entrem a la urbanització del Pla de l'Ermita i aparquem.

Tornem a la carretera i anem cap a la nostra dreta uns 500 m, fins a trobar l'indicador de carretera L-501 Km 6, a l'esquerra de la carretera hi ha una entrada de pista, hi anem i al cap de 4 o 5 metres agafem un corriol a la nostra dreta, aquest corriol aviat desapareix, nosaltres seguim pujant fent "S" de feixa en feixa amb tendència a la nostra dreta.
Arribem a una gran pala d'herbei seguim pujant sense camí, ara més aviat cap a la nostra esquerra, arribem a dalt de tot de la pala i veiem la carena que ens portarà al Tuc de Comamarja. Anem cap a l'esquerra pujant per la carena, hem d'arribar al cim més alt, un cop allà baixem pocs metres per anar al collet i seguir la nova carena fins al Comamarja, ara ja amb poc desnivell.

Tornem per la mateixa carena a l'últim collet que hem passat i anem cap a la nostra dreta per la Serreta de Casesnoves, primer ben bé per la carena, a l'arribar als primers pins baixem una mica a la nostra esquerra i anem seguint a un parell de metres de la carena, entrant i sortint del bosc, travessem el bosc buscant el millor camí i perdem alçada, al sortir-ne seguim per un corriol que ens porta per sota de les roques, el mateix corriol ens porta dalt de Roques Blanques, el reconeixem per un gran coll que té a sota i que ja vèiem feia estona, passades les roques baixem per l'herbei de la pala en diagonal cap a la nostra dreta fins a trobar els pins més baixos del bosc del fons.
Anem al coll que ens separa del Cap de Creutes, trobem un corriol, pedrons i estaques pintades de groc.
Seguim el corriol/fites/pedrons deixem el Cap de Creuetes a la nostra esquerra, el travessem per un collet, anem seguint fins quasi a baix, arribem a un torrent i el camí gira cap a la dreta i ens portaria a Taüll i hauríem d'anar fins al Pla de l'Ermita per carretera.
Nosaltres travessem el torrent i sense camí anem direcció al Pla, anem perdent alçada, passem per herbei, matoll i voregem uns camps, sortim a la carretera prop de l'entrada de la urbanització.

Aquesta sortida ens hem basat amb el track de Aka1936

Track d'aquest itinerari: Tuc de Comamarja.
Hem trigat 4 h 30 min. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància.