diumenge, 25 de setembre del 2022

Tossal de Codonyac - Pallars Jussà

Anem per la carretera C-13, a l'arribar al trencall de Talarn girem, deixem aquesta població a la nostra dreta i anem seguint la carretera, passem l'acadèmia de suboficials i anem seguint cap a Gurp, quan falta 1 km aprox del poble trobem un trencall que et porta a Montibarri, al costat del trencall hi ha un gros aparcament, hi deixem el cotxe.

Sortim caminant per la carretera fins a Gurp, travessem el poble, seguim les indicacions de Corrals de Gurp i Roques del Codó, a la part alta del poble surt un corriol, l'anem seguint, té marques grogues, s'enfila, passem pel corrals, seguim corriol, va pujant, arribem a una gran riera de còdols que porta un fil d'aigua, l'anem seguint, aviat trobem una senyal groga que ens desvia cap a la dreta, fa un parell de llaços, s'enfila una mica, anem paral·lels a la riera, anem pujant.

Aquest corriol torna a la riera, hi ha pedrons, la travessem, el corriol es perd, anem pujant, trobem una pista antiga l'anem seguint i pujant fins arribar a uns indicadors i una pista.

Anem a la dreta, seguim la pista fins arribar al final de les roques de Codó, deixem la pista, anem a l'esquerra i agafem un corriol poc visible que s'enfila cap dalt les roques, anem seguint la carena, baixem la roca i en tornem a pujar una altra el Pico-Xic, tornem a baixar, anem pujant altra cop i passem per sota una altra gran roca, no hi pugem, tornem a baixar, arribem al Coll de Castellet, ara tornem a pujar per corriol, busquem el millor per anar pujant, passem tarteram, deixem el camí per anar a la dreta i acabar de pujar fins el Tossal de Codonyac.

Tornem a baixar fins a trobar el camí que veníem, l'anem seguint és una pista antiga, cal estar el cas dels trencalls, anem sempre per la carena, en un nus de pistes anem a l'esquerra, seguim carena però ja baixant molt, agafem dreceres que estant senyalitzades fins arribar al lloc on hem deixat el cotxe.