dissabte, 9 de gener del 2016

Sant Miquel de Solterra o de les Formigues - La Selva

Anem per la carretera C-17, canviem i seguim C-25, sortim per anar a Sant Hilari Sacalm per la carretera GI-550, entrem aquesta població i seguim indicadors d'Osor, abans de sortir de Sant Hilari i just passat el tanatori hi ha un trencall a la nostra dreta indicant polígon industrial Mas Garriga.
Anem seguint aquesta carretera, deixem els trencalls a fàbriques, l'entrada a la zona residencial a la nostra esquerra, també a l'esquerra deixem la zona industrial Mas Garriga, anem seguint carretera asfaltada en no gaire bon estat, s'acaba l'asfalt i a uns 5 km de Sant Hilari trobem la font dels Beuradors i l'inici de l'itinerari de Sant Miquel de les Formigues.
Deixem el cotxe.

Seguim la pista que hi ha l'indicador a Sant Miquel, deixem tots els trencalls que trobem i anem seguint els indicadors.
Arribem després d'una pujada a un coll i trencall de pistes, deixem la de la nostra dreta que indica Sant Miquel (tornarem per aquesta pista) i seguim recta, aquesta pista ens porta fins a unes runes.
Agafem la primera pista de la dreta (davant de les runes) i al cap d'uns quants metres unes marques vermelles als arbres i unes grans fites ens indiquen que hem d'agafar un corriol que puja a la nostra dreta.
Seguim el corriol, senyalitzat per pedrons, travessem vàries vegades una antiga pista, anem pujant, a trams ben dret fins arribar a la carena, anem cap a la dreta i seguint el corriol ens portarà dalt del puig.

Tornem enrera per la carena, deixem a la nostra esquerra el corriol que hem pujat, anem recta i seguim unes marques vermelles, anem baixant, sempre seguint marques, arribem a la Font de Sa Guarda i a la pista.
Seguim la pista cap a la dreta, arribem el trencall que hem passat a la pujada, ara anem cap a l'esquerra i desfem tot el camí fins arribar altre cop a la Font de l'Abeurador i al cotxe.

Track d'aquest itinerari. Sant Miquel de Solterra o de les Formigues.
Hem fet 8,2 km aprox.
Durada 2h 15 min. Parades a part.
Ascens acumulat 307 metres.