diumenge, 31 de gener del 2016

Montgròs - Anoia

Aquest itinerari està molt ben indicat i senyalitzat amb pintades i pedrons, passa per pendents de roca i algun tram que cal enfilar-se.
No té dificultat per persones avesades a la muntanya i camins montserratins, molta atenció si la roca està molla.

Aproximació:
Anem per la carretera A-2 fins a Collbató, deixem el nucli històric a la nostra dreta i busquem avinguda de la Vinya Nova. Al final del carrer comença la pista que et porta fins a la Vinya Nova, grans aparcaments per poder deixar el cotxe.

Sortim de l'aparcament deixant la masia/restaurant a la nostra dreta seguint les marques del PR, arribem a un encreuament de pistes, agafem camí dins del bosc a la nostra dreta, seguim les marques de PR, just quan arribem altra vegada a la pista, a la nostra dreta, agafem el "camí dels Francesos", passem porta/tanca de fusta i anem pujant seguint PR, el corriol passa per sota i a pocs metres del coll de L'Ajaguda, deixem el PR i en hi arribem, anem cap a la nostra dreta (a l'esquerra queda la gran roca de l'Ajaguda), trobem 2 corriols i agafem el de l'esquerra, ens baixa a la canal de Migdia, ampla i amb molts còdols, anem a l'esquerra i aviat trobem, a la nostra dreta, unes fites i marques grogues, les anem seguint, anem pujant, arribem a un collet on trobem fites, seguim fites i marques grogues, més endavant trobem marques blaves, anem pujant, enfilant, baixant i seguint marques ens porta fins al cartell Coma dels Naps de dalt i al Mongròs, seguim indicador i arribem dalt del cim.

Tornem enrera fins el primer collet, deixem esquerra el corriol de pujada i anem cap a la dreta, anem baixant i seguint marques PR fins al Clot de Migdia, encreuament de camins i indicadors d'itineraris, nosaltres anem rectes per la canal, no té cap dificultat, molts arbres caiguts, anem baixant fins trobar cartell Camí del Francesos i Can Jorba PR C-78, anem a l'esquerra, a partir d'aquí desfem camí de l'anada, passem coll de l'Ajaguda i anem seguint camí dels Francesos, anem baixant fins a la Vinya Nova final del nostra itinerari.

Track d'aquest itinerari: Montgròs
Hem fet 8,5 km
Un desnivell de 764 m
Hem caminat 4 h parades a part.