dissabte, 23 de gener del 2016

Mirador del Pla de Llet i Turó Punçó - Alt Urgell

Hem fet en la mateixa excursió el Turó Punçó i Miranda del Pla de Llet amb raquetes de neu.

Anem per la C-16 direcció Berga i el túnel del Cadí. Passat el túnel deixem la C-16 i agafem la N-260 direcció La Seu d'Urgell.
A la sortida de Martinet, agafem, a la nostra dreta la carretera LV-4036 direcció Lles i Aransa, arribem al trencall en ple revolt, anem recta direcció Aransa, passem el poble i anem cap a l'estació d'esquí nòrdic, deixem el cotxe a l'aparcament de l'estació.
Treiem el forfait de raquetes i comencem a caminar.

Itinerari a peu amb raquetes:
Sortim de l'estació seguint l'itinerari 6 - Raquetes Mirador (6,8 km), no hi ha cap dificultat està tot molt ben senyalitzat.
A l'arribar prop del Coll de Queralt deixem l'itinerari de raquetes (hi ha, uns metres més amunt, una senyal de tràfic -contra direcció - ens pot servir de referència) pugem recta amunt per arribar al coll, pocs metres).
Travessem el coll cap a la nostra dreta, agafem una pista (amb el gruix de neu que hi havia ens veia perfectament) i l'anem seguint, hem fet alguna drecera i hem retrobat la pista, arribem al Coll de dalt, anem cap a la nostra esquerra seguint també, les marques de pista, anem pujant, deixem la pista un cop acabat el bosc i comencem a pujar per la pala de neu fent algunes "Z" , fem diagonal cap a l'esquerra, agafem ja molt amunt la carena i arribem dalt del Turó Punxó.

Baixem més o menys pel mateix camí, més cap a la carena i per dins del bosc fins a retrobar la pista i arribar al punt on hem deixat l'itinerari de raquetes nº 6.

Mirador del Pla de Llet:
Seguim l'itinerari per poder arribar al mirador, segueix estant molt ben marcat i en poca estona ja gaudim de la bona panoràmica des del Mirador del Pla de Llet

Seguim tot l'itinerari de raquetes fins a l'estació d'Aransa.

Track d'aquest itinerari: Turó Punçó i Mirador del Pla de Llet.