diumenge, 29 de juny del 2014

Pic de l'Infern - Conflent

Hem fet travessa, Núria-Setcases passant pel Pic de l'Infern

Per la carretera N-260 arribem a Ribes de Freser amb autocar, i agafem el cremallera per pujar fins a Núria. Pugem a peu fins a l'alberg Pic de l'Aliga, es pot pujar amb telecabina, al comprar el bitllet del cremallera cal demanar si vols amb telecabina inclòs.

Sortim de l'alberg on hem passat la nit, anem a buscar el GR11 que passa per Núria, per no baixar al santuari agafem un corriol que sense perdre gaire alçada ens porta al camí i GR (el santuari ens queda a la nostra esquerra i a baix)
Trobem el camí i anem cap a la nostra dreta, hi ha les marques de GR, l'anem seguint fins arribar a un pal indicador. Deixem el GR que et porta al Noufons i anem pel corriol de la nostra dreta cap al coll de Noucreus.
Arribem al coll, retrobem les marques del GR i les anem seguint, ens porta per la carena fins el coll de Tirapits, anem seguint les senyals, baixem fins a la cabana de Tirapits, aquí deixem el GR que marxa cap a la nostra dreta, seguim en front per un corriol, anem pujant en diagonal per anar a buscar la carena, és rocosa i de dificultat mitjana, a trams ens hem agafat per passar les roques, d'altres trams és un corriol. Anem pujant fins arribar al pic.

Baixem fins el primer collet pel mateix corriol, agafem un corriol a la nostra esquerra que ens portarà per una canal i una tartera fins baix als Aigols Podrits on trobarem el corriol que ve de la cabana de Tirapits, anem cap a la nostra esquerra, les marques del GR11 ens porten al coll de la Marrana, al refugi d'Ull de Ter i al Pla de la Molina on ens espera l'autocar. (Carretera de Setcases a l'estació d'esquí de Vall Ter.

* La baixada del Pic de l'Infern es pot fer tornant enrera pel camí de pujada fins a la cabana de Tirapits i seguir el GR pels Aigols Podrits on nosaltres també hi hem anat a parar.

* Tram de GR poc senyalitzat. Després del refugi d'Ull de Ter s'arriba a la carretera, a partir d'aquí seguim unes marques grogues i unes de vermelles que fent drecera van baixant d'un tram de carretera a l'altre fins arribar a l'últim aparcament de l'estació d'esquí.
Seguim uns metres la carretera, passem l'aparcament i a la nostra dreta baixa un camí a un gran pla on s'endevina un camí, el seguim i ja trobem marques de GR. A partir d'aquí seguim perfectament el camí fins al pla de la Molina.

Track d'aquest itinerari: Pic de l'Infern.
Hem trigat 6 h. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància.