dissabte, 28 de juny del 2014

Torreneules - Ripollès

Aproximació en cotxe.
Per la carretera N-260 arribem a Ribes de Freser, agafem el cremallera per pujar fins a Núria. Pugem a peu fins a l'alberg Pic de l'Aliga, es pot pujar amb telecabina, al comprar el bitllet del cremallera cal demanar, si vols, amb telecabina inclòs.

Sortim de l'alberg, travessem el gran pati del davant de l'edifici i ens acostem al pal indicador (no del tot ben orientat) pugem pel corriol que va al Torreneules.
Arribem a un camí, anem cap a la dreta, l'anem seguint, trobem pal indicador seguim cap al Torreneules, travessem el torrent de la font Negra, anem seguint corriol i fites, el camí s'enfila fent "S", passem prop del cim de les Comes del Llispet, seguim corriol, el cim ens queda cap a la nostra dreta, arribem al coll del Torreneules, ens queda a la nostra esquerra el cim de la Coma del Clot i a la nostra dreta el Torreneules.
Anem cap a la dreta seguint un corriol no massa visible, anem pujant prop de la carena sempre deixant-la a la nostra dreta. L'últim tram el fem ben bé per la carena.

Desfem el mateix camí fins a l'alberg.

Track d'aquest itinerari: Torreneules.
Hem trigat 4 h. 20 m. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància.