dissabte, 21 de juny del 2014

Els Tossals - Berguedà

Anem per la carretera C-16 direcció Berga i túnel del Cadí, just passat Berga trobem un trencall a la nostra esquerra per anar a Sant Llorenç dels Moruny, carretera BV-4241. Girem i continuem uns 12 km aprox, aparquem a la nostra esquerra poc abans d'entrar al túnel de la Mina i encreuament de carreteres.

Travessem la carretera i al costat del túnel hi ha un pal indicador del camí cap "Els Turons", anem pel corriol que s'enfila fins al coll de Jouet, seguim uns metres una pista encimentada cap a la nostra esquerra i seguidament tornem a girar cap a l'esquerra per agafar un corriol senyalitzat amb marques grogues.
Les marques grogues ens tornen a la pista, la torna a deixar i així tres vegades fins arribar al Santuari dels Tossals, que està en runes.
Revoltem el santuari i per davant del que devia ser la porta principal segueix el camí i les marques grogues, el seguim fins arribar al Grau dels Tossals, a partir d'aquí seguim el GR1, cal estar al cas de les marques de GR per poder seguir pel bon camí.
El corriol es torna pista l'anem seguint, fins trobar un corriol a la nostra esquerra marcat amb un pedró (aquest corriol està abans d'un gran revolt cap a la nostra esquerra i d'un bon mirador natural).
Seguim aquest corriol que ens porta dalt d'Els Tossals, hi ha un vèrtex geodèsic i bona vista.

Tornem enrera pel mateix corriol fins arribar a la pista. La seguim (passem pel mirador natural i el revolt a l'esquerra) fins el Coll del Bosc de Casòliba, seguim el GR i l'indicador de Taravill i Font de Salut.
Anem seguint la pista fins nou encreuament, anem cap a l'Obaga dels Tossals, cap de poc nou encreuament, deixem el GR, anem direcció Vilella, anem seguint fins arribar a una pista, anem cap a la dreta fins al Coll del Bosch de Vilella.
Seguim recta, anem perdent alçada, seguim marques blanques i blaves i unes de grogues, a tots els trencalls que trobem seguim sempre aquestes marques.
Trobem un gros pedró i anem cap a la nostra dreta (les marques també ens ho indiquen), fem una forta pujada (pujada de Matamatxos) anem seguint el camí, es converteix en pista i a l'arribar a una cruïlla deixem la pista i seguim les marques grogues que ens portaran al collet de Jouet, agafem el mateix camí del començament del recorregut i arribem a l'inici de l'itinerari.

Track d'aquest itinerari: Els Tossals.
Hem trigat 4 h. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància.