dijous, 1 de maig del 2014

Tossal de la Baltasana – Baix Camp

Vam sortir de l'AP2 a Montblanc, per la N-240 fins a L'Espluga de Francolí i aquí vam agafar la carretera T-700 fins a Prades.
Vam deixar el cotxe a l'aparcament de l'entrada al poble.

Sortim de l'aparcament i anem fins a l'església, del seu costat surt l'avinguda Verge de l'Abellera, la seguim fins a la rotonda i agafem la pista direcció Coll de Serafí, anem seguint la pista i en els trencalls ens fixem amb els pals indicadors de camins.
Arribem a un trencall sense indicador, anem a l'esquerra, els propers seguim pal indicador fins arribar a un gran revolt cap a la dreta que al costat esquerra surt un corriol, l'agafem, arribem a una pista i anem cap a la dreta, seguim indicador de Tossal de la Baltasana o pals indicadors d'itinerari.
Passem per la cova del Pere, anem seguint per la pista i indicadors, sense dificultat arribem dalt del Tossal.

Seguim un corriol que surt de dalt del tossal amb marques de GR, arribem a una pista, anem cap a l'esquerra, sense deixar el GR arribem a una urbanització i el mateix GR ens porta pels carrers fins arribar de nou a Prades.

Track d'aquest itinerari. Tossal de la Baltasana
Hem trigat 2 h 15 m. Parades a part
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància.